Clisma?

Hallo,

Ik moet in oktober bevallen en zou graag een clisma van te voren willen.
Ik heb hier goede berichten over gehad, dus in ieder geval dat je niet hoeft te poepen tijdens de bevalling.
Wie heeft hier eerder mee te maken gehad bv. bij de eerste bevalling en vinden jullie het aan te raden?

Alvast bedankt voor de reacties.

liefs......
 
Hoi,

helemaal mijn idee, om een klisma te vragen ik voelde me bij de eerste zo opgelaten, ik had geen idee dat dat er ook bij hoorde en als er een is die niet eens op een toilet kan ben ik het.
Ik ga het zeker vragen, als het zover is.

Jeanette
 
Hoe functioneert zo'n klisma eigenlijk? Ik begrijp dat het een middel is zodat je je darmen kan legen maar zijn dat tabletten of hoe gaat dat?

Poepen hoort erbij tijdens de bevalling, maar ik zou me ook wel een stuk beter voelen als mijn darmen leeg waren. Ik ga in het ziekenhuis bevallen, kun je zo'n klisma daar gewoon vragen?

groetjes, Jane
 
Hoi hoi,

Niet vanwege een zwangerschap, maar vanwege zware darmproblemen, heb ik 3 jaar geleden diverse klysma's gehad.
Wat ik er over kan zeggen, is niet veel positiefs. Ja, het enige is dat je inderdaad (als je geluk hebt) echt leeg raakt. Maar het doet zooooo ontzettend zeer, en vergeet niet, dat door de vloeistof die er door de klysma in je darmen komt ook heel veel goede darmflora wordt aangetast. Grote kans dat klysma op het moment zelf goed werkt, maar dat je een lange tijd daarna last hebt van je darmen, omdat het hele "proces" is verstoord.

Wat betreft de bevalling kan ik zeggen dat iedereen inderdaad een beetje ontlasting verliest tijdens de persweeen. Ik zag er ook wel tegenop, maar als je eenmaal aan het persen bent, dan is dat gauw verdwenen. Je gaat zo op in het feit dat je kindje ter wereld komt, dat dat beetje ontlasting absoluut niet meer belangrijk is.

Veel succes!

groetjes,
Cindy

Veel succes!
 
ik sluit me bij cindy aan ik heb ook hele erge darm problemen ik heb een chronische darmziekte (colitus ulserosa) en ik heb ook clysma's gehad een hele tijd lang en het is idd geen pretje hoor en wat cindy ook zegt dan is een beetje ontlasting tijdens de bevalling echt niet zo erg want daar ben je echt niet mee bezig op dat moment denk ik dus meiden kzou er nog ff over denken liefs remona
 
Je kan misschien beter informeren naar microlax. Dat is iets minder heftig dan een klisma. Als het goed is kan je dat gewoon bij de apotheek kopen. En anders kan je nog wonderolie gebruiken.
Dat is wel een behoorlijk paardemiddel.
Maar ook gewoon bij de drogist te koop.
 
Terug
Bovenaan