Clomid advies

Nou ik ben dus vandaag maar weer ongesteld geworden. Echt superbalen... Maar ik had een rvaagje voor degenen die ervaring hebben met Clomid:

Ik ben beginnen met 50mg toen had ik een paar rondes een regelmatige cyclus. Daarna begon die cyclus weer onregelmatig te gaan (35 en 40 dagen) enmocht ik de dosis verhogen naar 100mg.

Weer een paar regelmatige cyclussen en sinds twee maanden weer onregelmatig (33 dagen en nu weer 40 dagen). De gyn had al gezegd dat ik nog 1x mocht verhogen. Het is vandaag een feestdag hier in België en heb ik hem dus niet meer kunnen bereiken. Maar ik moet zondag (dag 3 van de cyclus) weer beginnen met Clomid.

Zou ik op eigen houtje de dosis durven te verhogen naar 3 van die pilletjes? Als ik het niet doe en hij geeft mij maandag dat advies, dan heb ik de eerste dag eigenlijk al verloren. Als ik het wel doe, en hij zegt maandag dat we toch iets anders gaan doen dan zal dat ene pilletje extra toch geen kwaad kunnen?

Mijn man is deze maand ook weer veel in het buitenland dus misschien is het sowieso een verloren ronde. Wat denken jullie? Zal ik dat maar gewoon doen? Of wachten...

Hoi Ilse, ik heb geen ervaring met Clomid, maar een kennis van me heeft dit wel geslikt. Zij moest na een controle alsnog verhogen en heeft vervolgens een mooie eisprong gehad. Er wordt dus ook wel verhoogd na dag 3. Misschien is het geen probleem om een dag later iets te verhogen? Ik zou het toch eerst overleggen met de gyn als ik in jouw schoenen stond. Succes deze ronde!

Ik zou persoonlijk zondag 100 mg pakken en maandag overleggen om te verhogen naar 150 mg . Ik weet niet hoeveel eitjes je afgelopen keer had, maar wij hebben weleens een ronde moeten laten gaan, omdat er teveel groeiden. Zoals mamace al zegt, tussentijds verhogen wordt meer gedaan. Heb zelf voir de tweede een doorstart gemaakt met 5 x 100 mg nadat ik al 5 x 50 mg had geslikt. Die ronde was het wel raak.

Terug
Bovenaan