Clomid/eisprong enz

Hallo,
dit is de eerste keer voor mij dat ik zoiets doe, ik heb al veel op deze site gelezen, maar tot op heden heb ik nog niet gereageerd. Ik denk dat het een soort drempel is waar ik over heen moet. Wij proberen ongeveer 1 1/2 jaar zwanger te worden en tot op heden zonder enig resultaat. Sinds een aantal maanden "lopen" we bij de gynaecoloog. Ik moet zeggen dat het een hele aardige man is en hij stelt me aardig op mijn gemak tijdens alle niet zo leuke onderzoeken. Inmiddels zit ik aan de Clomid, ik had geen last van de bijwerkingen, maar nu voel ik me raar/vreemd. Het is nu 15 dagen geleden dat ik de eerste pil heb genomen en sinds eergisteren heb ik een raar gevoel. Tijdens mijn menstruatie had ik altijd erg veel pijn rechts onderin mijn buik. Nu nadat ik 2 (kijk)operaties heb gehad (1 in baarmoeder en 1 in buikwand) en mijn eileiders doorgespoten zijn heb ik dat gelukkig niet meer zo erg. Maar het gevoel dat ik op dit moment heb is hetzelfde gevoel maar dan in een hele lichte vorm. Gisteren en eergisteren had ik alleen aan de rechter kant dat gevoel, maar nu ook links. kan het een eisprong zijn?? of toch niet. Het is allemaal best wel gek/eng, eerst denk je van ach het duurt allemaal nog wel even en nu we aan de Clomid zitten kan het zijn dat het binnenkort raak is. Dat geeft toch ook wel een vreemd gevoel. Eerst heb je het idee van "Het gaat toch niet lukken", en nu kan het maar zo...of niet. Er "mankeert" verder niets aan ons, maar waarom duurt het dan zolang. We willen het allebei zo graag...
Nu heb ik wel even genoeg verteld, ik ga lekker even mijn gedachten op nul zetten en een film kijken, ik hoop dat er iemand reageert.
BvB

Hoi,
Welkom bij het kliekje.
Jij hebt ook al heel wat meegemaakt als ik dat alles lees. Ik kan er niet over meepraten, maar ik wens jullie in ieder geval veel succes en geef de moed niet op. Blijven klussen, het zal jullie zeker lukken

grtjs,

Ikke

Hallo,
wij zijn nog niet zo lang bezig(vanaf november) maar lopen al wel bij de gyn voor onderzoeken. ik heb alleen nog maar een inwendig onderzoek gehad;alles goed en moet nu voor de laatste keer(totaal 3x) bloed prikken voor mijn hormoonspiegel.mijn vriend heeft zijn sperma ingeleverd en eind deze maand krijgen we de uitslag. spannend,toch wel. maar ik maak me nog niet druk,we zien wel.
ben benieuwd na hoelang jij zwanger bent met de clomid,wellicht krijg ik dat ook. maar vooralsnog maar afwachten wat de uitslag is.
Succes en hopelijk ben je snel zwanger!
gr. petra

Tjee ik had niet verwacht dat er zo snel gereageerd zou worden. Ik heb de nodige inwendige onderzoeken allemaal gehad en mijn partner is ook nagekeken, bij hem was alles goed. Het schijnt dat mijn eileiders verstopt hebben gezeten, nu maar hopen dat dat ook zo is en dat het met Clomid snel raak is. Ik heb nu de eerste kuur van 5 dagen Clomid er op zitten, nu maar wachten tot ik ongi wordt of niet. Ik las op internet dat je max 6 keer Clomid achter elkaar mag gebruiken. Als je het zo bekijkt heb ik al 1 van de 6 kansen gehad, maar aan de andere kant, mosschien hebben we die 6 helemaal niet nodig. Ik vind het best eng om zomaar medicijnen te nemen, ik weet dat het voor een goed doel is, maar op internet lees je van alles over Clomid. Maar goed, niet te veel bij nadenken, ik zei ook altijd dat ik nooit op zo'n operatietafel zou gaan liggen met mijn benen wijd, maar dat doe je toch allemaal en dan kan het je niks schelen. Ik moest trouwens wel lachen toen ik voor de eerste keer een echo kreeg. Ik had mijn buik al bloot gemaakt, wist ik veel dat er een staaf van weet ik hoe veel cm van onderen naar binnen zou gaan. We hebben er na die tijd heel hard om gelachen.
Bedankt voor jullie reactie! Geeft een goed gevoel (zit momenteel lachend achter de PC)
Succes allemaal!
gr BvB

hihi ja ik had bijna hetzelfde met die echo,dacht ook dat ze met dat apparaat op je buik gingen(teveel tv gekeken)en toen die staaf.... tja lig je daar met je goeie gedrag..ahum..en ik dacht al waarom moet al mij kleding van onderen uit...

Hoi BvB,

Ik zit nu aan mijn 2e kuur clomid! De eerste heeft wel een eisprong teweeg gebracht, maar helaas geen bevruchting! Op dag 26 werd ik ongi (afgelopen zondag) balen natuurlijk, maar we gaan er weer voor!! Ik heb deze x meer last van stemmingswisselingen dan de vorige x! Moet jij nog terug voor een echo, of moet je middels tempen ontdekken of je een eisprong hebt gehad?? Ik moet tempen en 30 juli weer naar de gyn...ook bij mijn vriend is alles top gelukkig!!

Liefs moi xxx

Hoi,
Ik heb 2 aug weer een afspraak en ik moet dmv temperaturen mijn eisprong bijhouden. Tjee wat zijn er toch eigenlijk veel "mensen"die hetzelfde probleem hebben.
Enne petra, nu weet je ook waarom je je onderklding uit moest doen.
gr BvB

Terug
Bovenaan