Clomid en ovulatietesten

A

Anoniem

Guest
<p>Hallo dames,</p><p>Ik ben in 2018 spontaan zwanger geweest maar moest helaas met 16+2 bevallen van een kindje zonder nierfunctie. Daarna de diagnose PCOS gekregen en afgelopen zomer voor het eerst een ronde met Clomid 50mg. Ik was toen meteen zwanger maar dit werd helaas een vroege miskraam.</p><p>Nu ben ik voor de derde ronde met Clomid bezig, dus twee rondes op rij. Vorige keer had ik volgens mijn Progesteron gehalte een mooie eisprong. Ik heb voor de zekerheid toch ovulatietesten van Clearblue gebruikt. Nu was deze gisterenochtend negatief, gisteren avond positief en vanmiddag weer negatief. Het lijkt er dus op dat ik een korte LH piek heb. Ik voel me dit keer ook echt arelaxed. Dit viel de vorige twee keren echt mee. Heb hoofdpijn, last van duizeligheid en vermoeidheid en de hele dag buikpijn. Gemeenschap doet ook zeer. Hahaha en dan nog maar te zwijgen over mijn labiliteit.</p><p>Anyways, nu ben ik ineens gigantisch aan het twijfelen wanneer ik gemeenschap moet hebben. Gisteren seks gehad en eigenlijk stond morgen op de planning. Zouden jullie wachten tot morgen of vandaag nog een ronde doen?</p><p>Wat een lang verhaal he, voor een uiteindelijk best concrete vraag, haha. Ik hoop dat jullie met mij mee willen denken. </p><p>Bedankt vast voor het mee denken en liefs. </p><p> </p>

Hay.
Ik zag dat er nog geen antwoord was gekomen. Is het ondertussen gelukt?

Groetjes

Hallo,
Voor dit moment heb je er niks meer aan naar mocht je niet zwanger zijn en nog een poging wagen..
Zaad is ongeveer 48 uur "houdbaar"  dacht ik, een eitje 24 uur.. "houdbaar" betekend dat er in die tijd kans op bevruchting is..  als je in je vruchtbare week om de dag gemeenschap hebt moet dat voldoende zijn en is de kans aanwezig dat je een bevrucht eitje hebt.. helaas betekend die bevruchting niet altijd meteen een zwangerschap omdat het "vruchtje" (bevrucht eitje) zich dan nog een weg baant naar de baarmoeder en zich daar in gaat nestelen, soms wordt dat vruchtje dan weer afgestoten wat je niet merkt omdat je dan "gewoon" ongesteld wordt..
Ik heb ook pcos, bij de eerste heb ik clomid gebruikt.. ik kreeg dan steeds echo's waarbij ze de eitjes in mijn eileiders meten en in de gaten hielden.. ik kreeg toen te horen dat er bij het gebruik van clomid ook een kans bestond dat meerdere eitjes rijpen en je dus eventueel meer eisprongen en/of rijpe eitjes kan hebben.. (wat kans op meetlint verhoogd) misschien heb je dus na die tijd nog eisprong gehad.. 
O ja, even in de beschrijving lezen van de test.. sommige testen worden afgeraden bij het gebruik van clomid of bij pcos omdat het valse uitslagen kan geven..

Terug
Bovenaan