clomid en waneer nu de ovulatie?????

Hallo dames,
Ik heb een vraagje over het gebruik van clomid en de verwachtte ovulatie.

Ik ben op dit moment bezig met mijn kuur clomid (na een kuur primolut). Ik moet morgen mijn laatste tablet innemen (dag 7 van mijn cyclus).

Zijn er dames die ervaring hebben met het gebruik van clomid en weet iemand wanneer de ovulatie ongeveer plaatsvindt.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Miranda (25j, nu eindelijk (hopelijk) 1e ronde van het eerste kindje)

Hoi,

Zelf ben ik na mijn miskraam ook begonnen met Clomid omdat mijn eisprong niet meer op gang kwam. Ik had voor de miskraam altijd een vaste cyclus van 26 dagen maar toen ik met clomid begon was dit 33 dagen. In het ziekenhuis bekeken ze d.m.v. echo's of ik reageerde op de Clomid en wanneer mijn eisprong er aan zat te komen. Ik heb dit zelf ook nog gecontroleerd met de ovulatietesten van CB en ben toen bij de 2e ronde al zwanger geworden en zit inmiddels alweer in de 31e week van de zwangerschap. Ik hoop dat de clomid jou net zoveel geluk brengt!

Groetjes F.

Hoi Miranda,

Ook ik heb vandaag mijn laatate Clomid-tablet ingenomen van deze ronde (nu de tweede keer dat ik het gebruik). Aanstaande dinsdag krijg ik een echo om te zien wanneer de eisprong plaatsvind. Doen ze dit bij jou niet???
Ik was wel blij dat ik die de vorige keer ook kreeg, want toen bleek dat er vier eitjes gerijpt waren en op het punt waren om te gaan springen! (Dus maar even niet geklust die ronde, vier is wat veel vind je niet!).
Ik heb nu overigens een halve tablet per dag ingenomen dus nu hopen we da er 1 of 2 eitjes zitten.
Veel succes!

Groetjes Aslan

Hoi,

Ik ben nu ook met mijn 2e kuur Clomid bezig en toen ik de eerste keer begon met Clomid, moest ik op dag 12 een echo laten maken, toen waren er 2 eitjes die op sprongen stonden. Toen ik vroeg wanneer ik terug moest komen zei de gyn: niet.. ik hoopte natuurlijk dat ik de eerste ronde zwanger zou zijn, maar ik ben bang dat mijn eisprong iets later was en toen zat ik voor mijn werk in het buitenland. Ik denk dat mijn eisprong rond dag 15 of 16 geweest is, dus ik heb hem ws net gemist. Dus we gaan de komende dagen maar flink aan de slag (zit nu op cyclusdag 13) en dan hopen dat het wel lukt. Ik heb overigens deze ronde geen echo laten maken, ik slik de laagste dosis (50mg), ik wist niet zeker of ik de gyn moest bellen voor een afspraak, omdat ze zei dat ik niet terug hoefde te komen en ik had van haar een nieuw recept clomid gekregen, dus ik ga ervan uit dat het niet nodig was.
groetjes,
Linda

Hoi Linda,

Ik denk dat jij niet terug hoefde te komen omdat het er de vorige keer goed uit zag met twee eitjes.
Ik slikte dus ook 50 mg. maar dat bleek te veel. Nu slik ik dus een halve (25 mg.).
Ik krijg nog een echo om te zien wat het effect nu is.
Als dit goed is hoef ik verder ook niet meer te komen voorlopig.
De eerste keer hebben ze trouwens ook bloed geprikt en daarin gezien dat ik inderdaad een eisprong heb gehad. En bij mijn vriend was ook alles super, dus als het goed is gaat het nu niet lang meer duren...
Succes!

Groetjes Aslan

Hallo allemaal,
bedankt voor jullie reacties. Het lijkt alsof ik nergens vanaf weet (ik lees natuurlijk ook op de bijsluiter en internet), maar het is toch wel prettig om ervaringen van anderen te horen die weten wat het is....

Ik heb ook wat berichten van anderen gelezen over het voorschrijven van clomid en daarna inderdaad enkele echo's om alles te controleren (en ja, 4 zijn er inderdaad erruuugh veel!!!!!!!!!!!!!!).

Ik ben door de ha naar de gyn verwezen voor een echo (ter consultatie en niet als echte verwijzing) en de gyn zag op de echo geen bijzonderheden en stelde als advies primolut en clomid. De ha heeft dit voorgeschreven en verder geen adviezen. Ik ben in mrt gestopt met de pil (na 10 jr) en ik kreeg maar geen eisprong.. Ik ben trouwens wel blij dat ik zo snel ben doorgestuurd en ik weet dat we nog helemaal niet lang bezig zijn. Maar ik denk dat er op dit forum meer vrouwen zitten die ervaring hebben met clomid.

Ik hoop dus ook dat volgende week mijn eisprong is. We zijn vanaf gisteren (dag 7 vd cyclus) goed begonnen met klussen, om de dag natuurlijk. Donderdag gaan we voor 3 weken naar frankrijk met de "hobbelkist" (de caravan). Dus een zwangerschapstest staat op mijn inpaklijstje .Misschien wat voorbarig, maar ik zou niet kunnen wachten.

Ik hoop inderdaad dat clomid ook bij ons snel resultaat geeft....

allemaal vee suc6 en veel geluk met de laatste weken van je zwangerschap.

liefs,
miranda

Terug
Bovenaan