Clomid gebruikers?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik ben een moeder van 29 jaar met een zoon vann 3,5 en inmiddels bezig voor de tweede. Deze maand ga ik voor het eerst weer clomid gebruiken omdat ik het pco syndroom heb. Zijn er meer vrouwen die clomid gebruiken en wat zijn bij jullie de resultaten? Ik moet 6 okt. voor een follikelmeting naar de fertelititeitsarts.

Groetjes,
naomi

hoi naomi

ik ga me 9de ronde in met clomid, ik krijg clomid omdat ik een stofje niet in me hersenen heb waardoor ik dus niet ongesteld wordt uit mezelf, of heel zelden en dat is vanaf me 13de tot nu me 30ste dus nog maar 5x gebeurd, ik ben in mei zwanger geweest maar dat was een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dus ik werd met spoed geopereerd, en ik heb begin september een miskraam gehad, dus ja het werkt wel allemaal maar het moet alleen nog even goed blijven zitten,
succes meid ikhoop dat de clomid snel aanslaat bij je

xxx linda

Dag Naomi,

Ook hier een clomid-gebruikster. Deze maand voor de 2e keer.
Wij gaan voor onze eerste. Een jaar geleden ben ik gestopt met de pil, maar menstruatieperiodes werden steeds langer. Afgelopen zomer is vastgesteld dat het PCOS is, dus clomid gekregen.
Moest daarnaast temperaturen. Uit de curve van vorige maand bleek dat het aansloeg, dus nu mag ik het een half jaar gaan proberen met clomid.
Zit nu in een spannende periode. Vorige maand ging mijn temperatuur op een gegeven moment sterk naar beneden, waarna hij de volgende dag weer naar normaal ging en de dag erna hoog werd en ook 2 weken hoog bleef.
Nu heb ik maandag een temperatuurdip gehad, maar zit hij gisteren en vanochtend weer op normaal. Hoop zo, dat ie morgen hoog is, want anders vrees ik dat het deze maand niet goed werkt.

Ben je met je eerste met clomid zwanger geworden? Hoe lang heeft dat geduurd?

Linda, hoe gaat het nu met jou? Ik volg jullie forum '100 mg clomid' wel regelmatig en heb echt met je zitten meeleven. Ik hoop echt dat het voor jou een keer echt raak is.
Sterkte!

groetjes
Laura

Hoi Meiden,

Een vraag aan jullie als clomid gebruiksters, wordt dit alleen voorgeschreven als je een bepaalde aandoening hebt?of ook om gewoon sneller zwanger te worden?
Ik heb een hele lange cyclus en vraag me af of dat bij ook zo kunnen voorgeschreven worden?
ben benieuwd naar reactie.s

xxx nice

Hoi,

Ik ben nu sinds bijna een jaar gestopt met de pil en daarna onregelmatig menstruatie.
In het jaar tijd maar drie keer uit mezelf mijn menstruatie gehad, dus naar de huisarts geweest.
Uiteindelijk doorverwezen naar het ziekenhuis en te horen gekregen dat ik pcos heb, zo'n drie maanden geleden ongeveer.
Vorige maand heb ik 50 mg clomid gehad en eerst provera om menstruatie op te wekken, maar de clomid sloeg niet aan.
Nu heb ik eind maand september weer een nieuwe kuur provera, waar ik toch wel wat bijwerkingen van heb (misselijk, pijnlijke borsten), maar als het goed is kan ik daardoor nu elk moment mijn menstruatie krijgen en dan volgende week met 100mg clomid beginnen, dus hoop echt dat deze wat doet.
Het is steeds afwachten en ontzettend veel geduld hebben.
Hoop voor jou en de andere meiden dat het aanslaat en jullie snel zwanger zijn!

Groetjes van Patries.

Hoi Naomi!

Ik ben zelf nu moeder van een zoontje van 9 maanden, ik wil als die kleine 1 is geworden ook weer beginnen met clomid, zou ben ik de 1e keer ook zwanger geraakt! Maar ik heb nog een hele hoop van die doosjes liggen, dus weet wel hoe het werkt! Maar zou ik dan toch eerst weer die gyn moeten raadplegen??

Ik hoop dat je snel zwanger bent!

Liefs Patricia

Dag Nice,

Clomid wordt voorgeschreven als je uit je zelf niet of nauwelijks een eisprong hebt.
Als je echt lange cyclussen hebt, dan zou ik toch eens naar de dokter gaan, als je zwanger wil worden.
Bij mij was mijn laatste cyclus 4 maanden, zonder clomid. Vorige maand 1ste keer clomid en toen een cyclus van 34 dagen.
Zit nu geloof ik op dag 21 of 22 en heb net positief getest (ovulatietest), dus waarschijnlijk nu 35/36 dagen.

Veel succes!

groetjes
Laura

Hoi meiden,

Leuk zoveel reacties. Bij mijn zoontje Aron was ik na 2 maanden zwanger. De fertiliteitsarts gaf aan dat als het de eerste keer zo snel ging en goed aansloeg het meestal de tweede keer weer zo gaat.

Ik was soms 1x in de 3 maanden ongesteld en dan weer 1x per 2 maanden, geen pijl op te trekken dus.

Ik hoef niet te tempen maar op de 13e dag na de 1e dag van mijn menst. komen voor een echo om te kijken of de clomid aanslaat en of de hoeveelheid genoeg is. dat is dus maandag a.s. al! Duidelijker kan ik het niet krijgen wanneer mijn eisprong is ;-)

Ik heb er zelf wel een goed gevoel bij omdat het de vorige keer ook zo snel ging.

Toch fijn om te horen dat ik niet de enige ben!
Liefs,
naomi
p.s. hopelijk gaat het bij jullie net zo snel als bij mijn eerste!

Terug
Bovenaan