Clomid, na hoeveel rondes zwanger?

<p>Hallo,</p><p>ik zal starten met Clomid naar aanleiding van PCOS dat werd vastgesteld (lichte versie, wel nog menstruatie maar lange onregelmatige cyclussen).</p><p>na hoeveel rondes met Clomid raakten jullie zwanger? Hadden jullie veel last van bijwerkingen? <br /><br /></p>
 
Ik was in de 2e ronde zwanger. Helaas was dat een bbz. Na de bbz werd ik in de 3e ronde zwanger. Ik was heel sacherijnig in die maanden. Toen ik zwanger was, was ik juist heel vrolijk en had ik weinig last van mijn hormonen. Een keizersnee gehad en dan is het beter om een jaar te wachten voordat je opnieuw zwanger wordt. Maar ik kreeg dus na de bevalling ineens wel menstruaties en na een jaar weer gaan proberen, zonder hormonen, en toen ineens in de 1e ronde zwanger.
Succes, ik hoop dat je snel zwanger zult zijn.
 
Ik heb dit jaar hetzelfde meegemaakt. Ik was met veel geluk de eerste ronde zwanger. De startdosering van clomid (50) bleek genoeg voor een eisprong (die wel wat laat op gang kwam, cd22 ofzo). En toen dus direct zwanger! Ondertussen al bijna 16 weken :)

Qua bijwerkingen weinig gemerkt. Ik slikte het 5 dagen tijdens m’n menstruatie. Niet echt last van gehad. Ik vond de follikelmetingen die 3 keer per week werden gepland wel intensief, maar allemaal de moeite waard natuurlijk!
 
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik 1 ronde gebruikt en was in zwanger. 9 maanden na de bevalling (november) ben ik weer gestart. Eerst met clomid, nu 2 maanden met letrozol, maar ondanks dat ik een eisprong heb zijn we nog steeds onderweg voor ons 2e kindje. Heel veel succes!
 
Terug
Bovenaan