clomid of zo iets

Dag dames,
Ik was een beetje aan het bladeren in de laatste berichten en kom regelmatig tegen dat iemand zegt clomid of zo iets te gebruiken, eisprong bevorderend of zo??? Kan iemand mij vertellen wat het is, wat het doet en of je dat alleen in speciale gevallen krijgt of dat je dat bij de apotheek kunt halen of "gewoon" via de huisarts??
bedankt!
Marieke

Hee Marieke,

Chlomid is een hormoonpreparaat dat in de vorm van tabletten uitsluitend via je gyn. wordt voorgeschreven.
Het kan om verschillende redenen worden voorgeschreven, ik weet dat het bij meiden werkt die geen eisprong hebben, als eisprongopwekker. Ik heb zelf chlomid geslikt in een zgn. gestimuleerde cyclus. Dat was bij mijn eerste IUI behandeling met hormonen. Door chlomid worden er extra eitjes gestimuleerd om te rijpen en zo vergroot het je kansen op een zwangerschap. Hopelijk heb je wat aan mijn info. Was het je 1e miskraam in maart? Hopelijk heb je het al een plekje gegeven.

Groetjes, Suus

Dank je, Suus, voor je reactie. Ik ben niet onder behandeling van een gyn. Ben inmiddels al wel zo'n 1,5 jaar bezig, maar ben na een jaar proberen wel zwanger geweest, waarschijnlijk ook 1 keer eerder, maar dat is in week 3, dus nog voor ik ongesteld moest worden, al misgegaan. Heb dus niet allerlei behandelingen enzo... gelukkig. Maar goed, ik begrijp uit je uitleg dat het in ieder geval niets voor mij is nu.
Okee, nieuwsgierigheid bevredigd!!
Ja, het was de eerste miskraam. Heb het redelijk verwerkt, maar het is wel raar om meiden te zien lopen op straat waarvan ik dan denk: zover had ik ook kunnen zijn. Moet ik niet denken natuurlijk, maar toch...
Marieke

Terug
Bovenaan