Clomid zonder PCOS

<p>Hallo dames, </p><p>even kort voorstellen. Mijn vriend(33) en ik (24). Zijn in juli 2018 begonnen aan onze kinderwens. De pil eruit na ongeveer 8 jaar geslikt te hebben. </p><p>Een jaar verder nog niet zwanger en naar de gynaecoloog gestapt. Heb zelf een onregelmatige cyclus van 31 dagen tot 38 er is geen pijl om te trekken is hij de ene maand netjes kan die de maand erna weer hoger zijn.</p><p>vorige maand heb ik een hsg gehad... erg pijnlijk en er waren geen gekke dingen te zien. Gynaecoloog aangeraden om aan clomid te beginnen.. dit wilde ik eerst niet omdat ik nog op vakantie ging en mijn hsg wilde afwachten om niet onnodig hormonen te slikken.</p><p>vandaag weer een afspraak gehad om te kijken hoe mijn eierstokken en baarmoeder eruit ziet en mag vandaag gaan beginnen met 50mg clomid. <br />volgende week terug komen voor een echo.</p><p> </p><p>ik vind het erg spannen en ben beneiuwd naar ervaringen.</p><p>heeft de clomid iets bij je gedaan ondanks dat je eitjes zelf groeien.. en ben je hierdoor snel zwanger geraakt? En eventueel overstimulatie??</p><p> </p><p>dankjwel alvast dames </p>

Ik heb enkel ervaring met clomid bij PCOS. In januari diagnose gekregen, februari start 50mg en maart zwanger voor de eerste keer. Deze zwangerschap is op 13 weken afgebroken, maar heeft niets met clomid te maken! In juli was alles terug schoon, en augustus al terug zwanger. 
overstimulatie heb ik nooit gehad, de 50mg deed perfect z'n werk bij mij. Telkens 1 mooi eitje dat uit zichzelf sprong, en dan getimed klussen ;)

Krijg jij nog een extra echo ter controle van een eisprong? Ik moest telkens om de 2 weken een controle echo krijgen. 

O super dankjwel voor je reactie. 
Wat vervelend dat je zwangerschap afgebroken moest worden... wel heel fijn dat je twee keer snel zwanger bent geworden.
ik ben echt heeeel benieuwd wat het bij mij gaat doen. 
maandag moet ik op controle voor echo en dan zal ik wel horen hoe en wat verder.
wil ook nog graag prikken om te kijken als er daadwerkelijk een eisprong is geweest. Dit is de vorige keer niet goed gegaan met prikken.

Ik voelde m'n eisprong wel heel fel. Gynaecologe wist niet zeker of dit aanleg was of clomid. Wat ik wel kon voelen was gerommel in m'n buik, aangezien de clomid je lichaam 'forceert' om een eisprong te maken. Dit had ik altijd vanaf dag 6. Eisprong voelde ik vanaf de dag voordien, voelt ongeveer als krampen voor menstruatie. Dit is ook wel handig als je getimed moet klussen ?. 

je kan eventueel ook een echo vragen nadien, op echo kunnen ze dan een vreemd gevormd blaasje terugzien en dit is dan de eisprong. Tot 2 dagen na de eisprong is er vocht te zien in je onderbuik. Aan de hand van de grootte van je ei kunnen ze ongeveer zien wanneer het zou moeten springen. 

Ik duim voor morgen!! 

Ik voel inderdaad ook altijd mijn eisprong. (Zonder clomid dus) alleen heb altijd pas laat ene eisprong vandaar de clomid. 
vandaag geweest en er zijn nog veel eiblaasjes te zien. Nog een die echt doorgroeien. Nu donderdag terug om eens te kijken hoe het er nu voor staat. Ben erg beneiuwd 

Terug
Bovenaan