Clomid zonder pcos

<p>Lieve dames,</p><p>Sinds ik gestopt ben met de pil, heb ik maandenlang geen duidelijke cyclus gehad. Ik had iedere maand wel een LH-piek, maar verloog vrij veel bruin/bloed van 1DPO tot .... tja, het op een gegeven moment stopte. Onderzoek bij de gyn wees duidelijk uit dat ik geen pcos had (wat we eigenlijk wel hadden verwacht), maar duidelijk was dat de boel zo ontregeld was dat er wel iets moest gebeuren. We zouden in maart een behandelplan opstellen en starten met eventuele behandelingen, maar dat ging niet door (Corona, grrrr..) en kregen we een verplichte pauze van 3 maanden. In die periode is er wel een keer op progesteron geprikt, en die waarde was goed. Volgens de arts blijkt daaruit dat ik wél een eisprong heb, dus het blijft een raadsel waarom ik bloed tijdens de luteale fase. Om te checken of het iets helpt, zijn we afgelopen donderdag begonnen met Clomid 50mg. Ik vind het ontzettend spannend, omdat mijn laatste echo dateert van eind januari en ik géén idee heb wat de effecten van Clomid zijn bij dames zonder PCOS. Zijn hier lieve dames die hun ervaringen met mij willen delen? </p><p> </p><p>Liefs, Ina</p>

Wat vervelend voor je! Een kennisje van mij had elke maand gewoon een eisprong en ongesteldheid, maar werd niet zwanger. Ze kreeg na een jaar ook clomid van de arts en was binnen één maand zwanger. Voor haar werkte het dus goed!

Ik heb ook geen pcos, regelmatige cyclus en ovulatietests zijn altijd positief (dus ik verwacht ook dat ik wel een eisprong heb). Na 2.5 jaar nog niet zwanger, nu sinds januari clomid met pauze van maart tm eind afgelopen week door corona. Dit wordt 3e cyclus met clomid en hopelijk 2e iui 

Bedankt voor je reactie Annemt. Hoe verliep jouw eerste ronde Clomid? Reageerde je er goed op? 

In ieder geval heel veel succes gewenst deze ronde!

De eerste ronde verliep eigenlijk zonder problemen, had er weinig last van, alleen 1x in de nacht (ik moest eruit om naar de wc te gaan) deed ik de lamp aan en toen kwamen er allemaal van die lichtflikkeringen. Ik had toen maar 1 eiblaasje, dus was al lichtelijk teleurgesteld dat het naar mijn idee niet had gewerkt.. 
ronde 2 had ik al meer last van bijwerkingen, vooral ontzettend warm steeds en nu de 3e ronde heb ik het idee dat het echt dramatisch is, veel last van lichtflikkeringen, huilbuien met het idee 'het lukt toch niet, waarom moet ik die troep allemaal innemen'
Heb zelf het gevoel dat ik vanavond maar niet 100mg in neem maar 50, misschien dat het dan beter gaat. Geloof ook niet dat ik nu naar de poli kan bellen met de vraag of dit mag/mogelijk is.

Wat een lastige situatie. Ik snap je twijfel over het innemen van 50mg in plaats van 100mg, zeker gezien je klachten. Dit is mijn 1e ronde Clomid, maar ik had ook mijn twijfels over de dosering. Mijn laatste (en enige) echo is van eind januari, dus heb geen idee hoe het er beneden allemaal uitzag toen ik er halsoverkop mee begon. Op zich had ik er net als jij weinig last van (afgezien van een dramatische huilbui gisteren).  Ik twijfel wel of ik hiermee wil doorgaan mocht dat voorgesteld worden door de arts, want ik ben ervan overtuigd dat een hogere dosering me mentaal helemaal uit balans kan gooien. 
Als je pas bent begonnen met de kuur dan kan je volgens mij vanaf de tweede dag wel weer de halve dosering kunnen innemen, maar als je bijna aan het einde bent zou ik toch proberen om nog vol te houden. Hopelijk is dit voor ons beiden voorlopig de laatste Clomid ronde ;).

Ik heb wel PCOS maar wilde toch even mijn bijwerkingen delen ?. Zit nu aan de 6e ronde clomid 50mg, elke maand 1 eiblaasje dus doet perfect zn werk. Waar ik voornamelijk last van heb zijn opvliegers, vaak warm aanvoelen en humeurschommelingen. Voor de rest valt deze dosering nog wel mee denk ik! Veel succes en hopelijk werkt het snel?

Terug
Bovenaan