Clomid????

Kan iemand mij misschien vertellen wat Clomid is?
En ik lees soms ook nog een ander middeltje. Wat is dat allemaal precies??
Alvast bedankt!!
En iedereen heel veel succes!!!

Ik ben nu trouwens 2 weken overtijd en heb altijd een cyclus van 30 dagen gehad. Heb alleen nu 2 keer negatieve test gehad.......

Hoi Marsje,

Clomid is een hormoon/medicijn dat er voor zorgt dat je een eisprong krijgt als de hormonen in je lichaam dit zelf niet goed of niet regelen.
Door Clomid te slikken gaat je hypofyse hormonen aanmaken waardoor je een eisprong krijgt.

Clomid krijg je alleen als de gyn. heeft geconstateerd dat je geen of een slechte eisprong hebt of in sommige gevallen als je gaat behandelen omdat het zaad van je partner niet goed is.

Na Clomid zijn er ook vrouwen die hormonen gaan spuiten. Ik weet niet hoe die heten, zijn verschillende van.

Ook zijn er medicijnen voor vrouwen die helemaal niet ongesteld worden. Die krijgen dan vaak medicijnen om hun ongi op te wekken en daarnaast slikken ze Clomid om een goede eisprong te krijgen.

Jammer dat je al 2 keer een negatieve test hebt gehad, maar dat kan wel eens gebeuren hoor, je cyclus kan wel ineens veel langer worden. Dat had ik ook.
Als het te lang duurt gewoon effe naar je huisarts gaan voor een testje.

Succes
Joan

Na 2 maanden moet je je nog niet druk maken. Je hebt een regelmatige cyclus, dus dan kun je beter niet meteen allerlei rotzooi innemen, om het zo maar te zeggen. Het zijn toch hormonen; Dan kan over een half jaar of na een jaar ook nog.

Terug
Bovenaan