clomid

Hoi,
Clomid krijg je als je geen eisprong krijgt. Je moet deze 5 pillen van de 5e tm 9e dag na de 1e dag van je ongi innemen. ALs je helemaal niet ongi wordt dan maakt het niet uit wanneer je begint als je maar zeker bent dat je niet zwanger bent. Maar dat zal ook bijna zeker niet, omdat je tenslotte geen ei had. Dit is ook met je temperatuur te meten. Als je 36.2 of zo bent, dan ben je niet zwanger. Zo;n 3 a 5 dagen na je laatste pilletje springt je ei, en moet je zoveel mogelijk voor en na die dagen klussen, zodat het ei bevrucht wordt. Sommige mensen hebben last van de clomid;er zitten heel veel bijwerkingen bij. Ik had er geen last van. Ik wacht nu op mijn nod van 3 mei. Hoop eindelijk resultaat....
Maar waarom geintereseerd. Ga je ermee beginnen, wanneer?
Hoor graag van je liefs en veel succes!
Aagje

Hoi, ik ben een 26 jarige meid die ook heel graag zwanger wil worden, maar helaas heb ik geen eisprong. Ik ben in september vorig jaar met de pil gestopt en daarna niet weer ongesteld geworden. Daaropvolgend een doorverwijzing naar de gyneacoloog geweest en deze bevestigde dat ik teveel mannelijk hormoon heb waardoor ik geen eisprong heb. Ik heb 10 dagen provera geslikt en hierna werd ik ongi. De derde dag ben ik beginnen met de eerste fase van chlomid, 1 keer 50mg op de derde dag van de ongesteldheid. Na 5 dagen te hebben geslikt op de tiende dag naar het zkh... Spannend dus, maar helaas reageerde ik niet op de chlomid. Die week erop nog een keer naar de gyn, maar nog steeds niets... Ik ben nu in de tweede fase, weer 10 dagen provera geslikt en nu weer 5 dagen chlomid gehad, alleen nu 2x 50mg per dag. Maandag moet ik weer naar de gyn.. Heel spannend dus. Ik heb al veel positieve verhalen gelezen op forums over chlomid, dus ik heb alle hoop op een goede afloop. Ik wilde dit gewoon wel even even kwijt en ik wens iedereen die graag zwanger wil worden heel veel succes!!

Hoi anoniempje,

ik ben al ruim een jaar bezig met clomid, je kan er veel bijwerkingen van hebben, als ze ernstig zijn of je twijfelt moet je gelijk contact opnemen met je gyn, sommige kunnen er niet tegen, maar ik kan je geruststellen, de meeste wel hoor.
Je begint op aanwijzing van je arts. Ik moest dag drie tot 7 de clomid innemen zit ondertussen al op 150 mg op een dag!! en hoop dat het nu aanslaat. Succes en ik hoop voor je dat het lukt. groetjes.

Nog even een aanvulling op mijn berichtje van zaterdag, ik ben dus gisteren heen geweest en helemaal niets is er gebeurd, ik ga nu volgende week weer heen en dan kijken of er dan wel iets is gebeurd. Anders ga ik dus ook naar de 150 mg. Ik las dat Connie al een jaar op 150 mg zit, heb je dan wel een eisprong nu? Ik dus nog steeds niet. Nou ja, we wachetn maar gewoon af.

Ik heb begrepen dat een half jaar slikken maximaal is? Anders is het schadelijk en kun je zelfs borstkanker e.d. krijgen. Heeft de gyn. het daar niet over gehad?
Wees voorzichtig hoor, het zijn toch rare middelen.

Terug
Bovenaan