Clomid

A

Anoniem

Guest
Hallo!

Ik heb even een vraag, ik ben sinds een paar dagen aan de medicijnen om mijn ongesteldheid op te wekken en daarna moet ik clomid slikken, het voor mij dus de eerste keer, en ik vind het erg spannend. Graag zou ik wat ervaringen horen, moet je steeds terug komen voor een echo, of steeds testen, of word je netjes ongesteld als je niet zwanger raakt?

Kus Jet

He hallo,

Ik ben sinds gisteren aan de Clomid, maar ik slik het omdat ik met de IUI behandling bezig ben. Ik hou een temperatuurkaart bij, en moet nu 5 dagen clomid slikken. Dan ga ik naar het ziekenhuis toe voor een echo, daar kijken ze aan de hand van een follikelmeting wanneer ik het beste met de urinetesten kan starten. Dat gaan ze om de dag doen, d.m.v de echo.
En dan is het afwachten op de eisprong.

Clomid is een medicijn dat de eisprong bevorderd.

Dus je zal gewoon ongesteld worden...

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes Tweety78

hai!

misschien een rare vraag, maar de pillen om gezond en fit zwanger te zijn kunnen toch wel in combinatie met clomid?

xxx

Hoi.
Ik gebruik ook al een tijdje clomid. Het is niet altijd vanzelf sprekend dat je daarna gewoon gaat menstrueren.
Ik ben in januri begonnen met clomid. op dag 10 van je cyclus moet ik terug voor een echo, ze gaan dan de rijping van je eicel(len) volgen, meestal moet ik dan om de 2 dgn terug voor controle, tot mijn eicel gesprongen is.
De eerste keer heeft bijmij de clomid goed geholpen. Ik heb toen een eisprong gehad.
In februari de twee kuur ingenomen, daar helaas niet op gereageerd, Mijn menstruatie kwam toen gelukkig wel op gang, alhoewel het wel wat langer duurde.
Bij de derde kuur weer geen eisprong gehad helaas, en mijn menstruatie kwam ook niet op gang. 17 mrt voor het laatst menstruatie gehad. Afgelopen maandag contact gehad met gynaecoloog. Moest eerst een zwangerschapstest doen, om zeker te weten dat ik niet zwanger was. Ik ben nu bezig met provera om de menstruatie op te wekken.
En dan kan ik hopelijk volgende week beginnen met de 4e clomid kuur hopelijk krijg ik daar wel een eisprong op. Het blijft spannend.
Zover dat ik weet kun je clomid gewoon gebruiken bij andere medicatie om gezond en fit zwanger te worden.
Om welke reden heb je clomid gekregen.
Ik ivm met PCO-syndroom.
Veel succes verder.
Liefs Carol

Hai!

Ik heb clomid gekregen omdat ik niet ongesteld word, en dus ook geen eisprong.
Ik ben vorige week bij de gyn geweest. voor het eerst, heb toen een echo gehad en kreeg gelijk de medicijnen voorgeschreven, ik moet nog wel op de uitslag wachten van mijn bloed, zo kan hij zien waarom mijn eisprong uitblijft. Nu zit ik aan de dupasthon om mijn menstruatie op te wekken en daarna heb ik een kuur clomid. Ben wel blij dat ik al zo snel geholpen word, ben nu 5 maanden bezig. Ik hoop dat het snel lukt want ik vind het maar niks om nu al onder behandeling te staan. Had ook natuurlijk anders gehoopt, ben pas 21 jaar, maar ja leeftijd zegt niks!

Kus Jet

Hoi Jet

Je leeftijd doet er toch niet toe.
Als je aan kinderen toe bent, ben je er aan toe, en waarom zou je dan nog moeten wachten.Iemand die bijv 30 is moet net zo veel leren als 21.
Zelf ben ik 24.
In mijn omgeving zijn best veel mensen die van onze kinderwens afweten. Ik krijg dan ook af en toe de reactie van ach joh, je hebt nog tijd, je bent nog zo jong!!!
Het is dan erg frusterend dat je zelf zo graag kinderen wil hebben, maar dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is. Zoals sommige mensen wel denken.
Ik wens je veel succes en sterkte.
gr Carol

Terug
Bovenaan