Clomid

Hallo allemaal,
Wij zijn ruim anderhalf jaar bezig om zwanger te raken.
Zijn ongv 6 weken geleden voor het eerst naar de gynecoloog geweest.
Zaad van m'n man moest onderzocht worden en dat is prima in orde.
Ik moest bloedprikken ( heb ik gisteren gedaan ). Daarin kunnen ze zien of ik vroeger Clamydia heb gehad ( schijnen heel veel vrouwen te hebben maar die het niet weten ) en kunnen ze zien hoe mijn hormonen zijn.
Daarna krijg ik het medicijn clomid. Ik heb een onregelmatige cylus vandaar.
Tussen de 28 en 52 dagen in. Wie herkent dit probleem en kan me iets meer vertellen over Clomid. Werkt het goed, zijn er vervelende bijwerkingen enz. Misschien hebben sommige van jullie dit middel ook gekregen...?
Ben erg benieuwd.
Liefs van Marie
 
Hallo,

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik wilde je wel even heel veel succes wensen met alles.
Je weet in ieder geval dat het 'zaad' van je man goed is, dat is toch al de helft. Ik ken een aantal mensen die doormiddel van behandeling zwanger zijn geworden en oke het is misschien niet altijd even leuk, maar je krijgt er wel wat voor terug. In nederland is het wat dat betreft bijna niet meer mogelijk om niet zwanger te worden!!
Heel veel succes en hopelijk mag je snel een positieve test in je handen houden.

groetjes kirsten
37w4d
 
Hoi!

Ik heb PCO en clomid geslikt, omdat ik van mezelf geen cyclus heb.
Bij de vierde kuur clomid ( 1 keer 50mg en drie keer 100mg)   ben ik zwanger geraakt.
Clomid is een anti-oestrogeen middel. Hierdoor komt het FSH (follikel stimulerend hromoon) beter tot z'n recht, waardoor een eitje beter kan uitgroeien en springt 9als het goed is). Ik had enige bijwerkingen (mood-swings en soms opvliegers), maar het is goed te doen!
heb je meer vragen, stel ze gerust!

Liefs,
Bien
 
Hoi Marie,

Natuurlijk mag je hier al je vragen stellen die je maar hebt, maar er is ook een stukje forum "als zwanger worden langer duurt". Daar zitten dames bij wie het helaas  allemaal niet vanzelf gaat en die kunnen denk ik heel goed al je vragen beantwoorden!

Heel erg veel succes!

Groetjes Saskia
 
Hoi Marieke,

Ik heb net mijn eerste kuur clomid achter de rug en weinig bijwerkingen gehad ik had alleen last van vermoeidheid en opvliegers. ik raad het je dan ook aan om clomid intenemen vlak voordat je naar bed gaat dan heb je het minst last van de bijwerkingen want dan slaap je toch. ikzelf ben nu 2 jaar bezig en heb ook een onregelmatige cyclus   dus wie weet raak je toch snel zwanger met clomid succes.

groetjes linda
 
Hoi Marie,

ik wel ervaring met clomid. Ik had ook last van een onregelmatige cyclus, net als jij.
Ik heb drie keer clomid gebruikt en ben nu 20 wkn zwanger. Ik had gelukkig geen last van bijwerkingen. Wel verwzcht ik een tweeling, maar dat hoeft niet perse van de clomid te komen, want mij moder is zelf een van een tweeling, dus die kans zat er al dik in.
Veel succes de komende tijd.

gr Ilona
 

Hoi Marieke,

Clomid is een hormoon dat je eisprong opwekt. Ik heb het nu een half jaar geslikt en heb vorige week eindelijk (na 2,5 jaar) positief mogen testen!!!
De gyn schrijft volgens mijn Clomid alleen voor als er een onregelmatige menstruatie is of als er een eisprong is.

Zelf had ik heel weinig last van de bijwerkingen, alleen dat ik vaak last had van "opvliegers". Dan zat ik in de bank en kreeg het warm, en begon te zweten alsof ik een marrathon gelopen had. Ook was ik heel emontioneel. Vond ik het vroeger onnozel als er iemand zat te huilen voor een film, nu jankte ik zelf het hardst. Maar verder dus geen nare bijwerkingen.

Hopelijk dat het voor jullie ook snel goed komt.

Xsjara



 
Terug
Bovenaan