Clomid

Hoi allemaal,

Ik heb clomid voorgeschreven gekregen omdat ik na het stoppen met de pil in januari niet meer uit mezelf ongesteld ben geworden. Er is wel een maand geleden een bloeding opgewekt dmv provera en deze kwam dan ook. Nu heb ik dus clomid voorgeschreven gekregen en wederom Provera. Ik moet de Provera nemen waarna ik, 5 dagen na de opgewekte bloeding, moet beginnen met de clomid. Waarom moet ik nu wederom een bloeding opwekken terwijl in de bijsluiter staat dat, bij het hebben van geen menstruatie, er gestart kan worden met de clomid op een afgesproken dag ??

Tevens vraag ik mij af wanneer je vruchtbaar bent wanneer je clomid slikt. Is dit gedurende de 5 dagen van slikken ? En ben je ook nog vruchtbaar na die 5 dagen ?

alvast bedankt voor het antwoorden.

groetjes nemo

Hoi nemo,

Nou je moet dan uitgaan van een 28 dgn cyclus en zal je rond de 14e dag je eisprong hebben...
Je bent dan het meest vruchtbaar 2 dgn hiervoor, dus de 12e en 13e dag.
Clomid is ervoor dat je er een ei wordt gerijpt zodat je uiteindelijk een eisprong hebt.

Dat je die provera moet slikken zal waarschijnlijk zijn om je cyclus een handje te hebben zodat je strax vanzelf ongesteld word, maar ik zou dat toch ff vragen bij de gyn...

succes..
MoMo

Terug
Bovenaan