clomid

Ik lees al een aantal maanden met jullie mee en ik zal me nu eindelijk een keer voorstellen. Ik ben Cindy, 27 jaar en sinds een jaar gestopt met de pil. Omdat ik een onregelmatige cylcus heb (33 tot 42 dgn) ben ik in augustus doorgestuurd naar de gyn. Na bloedprikken, samenlevingstest en een aantal echo's zijn ze erachter gekomen dat ik geen eisprong heb. (Dan kan je een jaar je best doen maar dan gebeurt er niets). Nu ben ik aan het wachten totdat ik ongesteld word en aan de clomid kan beginnen. Ik heb de bijsluiter van clomid gelezen en ik vond er aardig wat bijwerkingen opstaan. Wie gebruikt er clomid en van welke bijwerkingen hebben jullie last?

Bedankt
Cindy

Hi Cindy,

Mijn cyclus was ook erg onregelmatig. De ene keer gewoon 28 dagen, de andere keer was ik na 12 dagen weer ongesteld en dan ook weer rond de 26e dag. Dus echt geen touw aan vast te knopen.

Ik heb zelf een maand Clomid geslikt (afgelopen cyclus). Ik heb geen bijwerkingen gehad.
Alleen mag ik er toch niet mee doorgaan. Mijn lichaam heeft er erg heftig op gereageerd, zonder dat ik het wist. Het eitje heeft tijdens de eisprong zich gevuld met vocht en is een cyste geworden. En daarom mag ik nu geen clomid meer gebruiken.

De gynacoloog zei me dat dit niet vaak voor komt.
Elk lichaam heeft zijn eigen reactie.

Succes Flower

Hoi Cindy,

Zelf ruim een jaar Clomid geslikt, had geen tot bijna geen eisprong. Had eigenlijk weinig bijverschijnselen van de clomid, werd alleen een beetje zwaarder.

De cyclus werd wat regelmatiger (ca.28 dg.) maar na een jaar zei de gyn. dat ik er wel mee kon stoppen, want na een jaar Clomid slikken en nog niet zwanger, dan wordt je daarop ook niet zwanger zei hij.

Afijn hij wilde een ander medicijn uitschrijven Puregon (dat is een soort prikpen) die je iedere dag in je buik moet injecteren. Daar wilde ik even wat bedenktijd voor hebben, en toen....
jawel...ben ik toch na 2 jr. oefenen zwanger geraakt (en eigenlijk dus zonder de medicijnen). Misschien heeft de Clomid toch zijn werk nog gedaan? Of lag het aan de 20 kilo die ik net was afgevallen..ik weet het niet en zal het ook nooit weten.

Maar cindy, ik zou zeggen ga het gewoon proberen...je weet maar nooit!

Succes,
Angie

Hoi Cindy,

Ook ik had geen eisprong en heb eerst 2 kuren 50 mg geslikt zonder resultaat en daarna 100 mg..en met effect! Bij mijn eerste eisprong ben ik meteen zwanger geraakt. Ik had weinig last van bijwerkingen....iets last van stemmingwisselingen. Ik hoop dat het bij jou ook aanslaat en je snel zwanger zult zijn. Er zijn best veel meiden d.m.v clomid zwanger geraakt!

Succes, liefs moi

Hoi Cindy

Dit is mijn eerste cyclus dat ik clomid gebruik tot nu toe heb ik niks gem,erkt van bijverschijnselen
laten we hopen dat het zo blijft

groetjes lydia

Terug
Bovenaan