Clomid

Hoi meiden,
Even een vraagje.... Ik ben hier niet zo vaak te vinden, zit meer op het 'na een miskraam forum'. Ik heb in juli de eerste kuur clomid 50 gelikt omdat ik net geen eisprong had. Ik was meteen zwanger, dus feest feest feest. Helaas bleek na 10 weken dat het hartje was gestopt met 8w5d. Anderhalve week later ben ik gecuretteerd. En precies 4 weken daarna werd ik spontaan ongi. Ik mocht meteen weer beginnen met clomid. De eerste maand precies op tijd ongi (na 31 dagen, is redelijk precies bij mij). Nu zit ik inmiddels op dag 34, voel me al 5 dagen ongi (net als toen ik zwanger was, wat ik toen op dag 31 al positief testte), heb dinsdag op dag 31 een test gedaan, negatief. Vanmorgen nog een test, weer negatief. Heb de gyn al gebeld en die mag ik volgende week vrijdag weer bellen om te kijken hoe het ervoor staat. Ik vraag me dus echt af wat er aan de hand kan zijn. Weten jullie of het mogelijk is dat clomid 50 maanden goed werkt en ineens niet meer??? Ik ben daar zo bang voor, dan zijn we nog verder van huis...... Kan het zo zijn dat ik wel zwanger ben maar nog niet positief test? Hebben jullie ervaring met deze twee mogelijke situaties??? Ik word hier echt wanhopig van en hoop op recties!
Liefs, Anke

Hoi Anke,

Ik ben ook van het andere forum. Ik wist helemaal niet dat je Clomid slikt! Ik heb net voor de 1e keer clomid geslikt en gelukkig werkte 50 mg al. Maar de gyn zei wel dat dat niet hoeft te betekenen dat ik de volgende keer weer genoeg heb aan 50 mg. Dat kan dus wisselen, daarom moet je ook een week na de clomid kuur langskomen voor een echo. Je hebt toch wel een echo gehad om te kijken of je een eisprong had?
Als dat wel het geval is dan kan het zijn dat het misschien wat langer duurt voor genoeg hcg is aangemaakt. Ik duim voor je!

X F.

Hoi F.,

Nee, ik krijg nooit geen echo na de kuur. Ik heb de eerste maand (toen ik dus meteen zwanger raakte) moeten tempen en bloed prikken om te kijken of ik een eisprong had gehad en dat was toen allemaal goed. Ze heeft mij nooit verteld dat het ineens kan omslaan, die werking. Ik word hier dus helemaal gek van op deze manier!!!!
Liefs, Anke

Nou wat raar. Ik heb echt nog nooit gehoord dat je na het slikken van de Clomid geen echo krijgt. Officieel moet je dan 7 dagen na de Clomid langskomen en zo kijken ze precies hoe je eitjes groeien. Ik heb 3 echo's in 1 week gehad en ik weet van anderen ook dat ze echo's krijgen. Temperaturen is volgens mijn gyn achterhaald en ik heb dat vaker gehoord op het forum. Ik zou dit toch eens voorleggen aan je gyn, dat anderen gewoon d.m.v. echo's gecontroleerd worden op de eisprong. Daar heb je nu alleen niets aan. Ik zou het nog even een weekje aankijken en over een paar dagen weer testen. Heel veel succes!

X F.

Hoi

Ik ben met de 2e kuur clomid bezig, ditmaal 2 per dag omdat 1 per dag niets deed. Wat betreft echo's; bij mij zeggen ze dat dat niet hoeft en temperaturen ook niet. Ik hoef alleen op dag 21 vd cyclus bloed te laten prikken (progesteron) om te kijken of ik geovuleerd heb. Ze zeiden bij mij dat ze echo's vaak niet maken, omdat je anders tig keer in je cyclus moet komen, omdat ieder lichaam best wel (en ook per keer) heel anders kan reageren. En al die ziekenhuisbezoeken toch al belastend zijn...en het niet veel meerwaarde heeft.

suc6
gr Jackje

Hoi Anke,

Ik moet ook regelmatig langs komen voor een echo. Dit is echt een heel prettig idee omdat je zo zeker weet dat je je eisprong niet kunt missen EN je weet hoeveel eitjes er springen. Zo loop je dus geen "risico" op een 5 ling of zoiets dergelijks en daarbij is die zekerheid ook erg prettig. Ik zou het gewoon eens aangeven.

Groetjes Ina

Hoi Anke
ik slik nu ook al 4 mnd clomid
en ik heb bij de derde kuur hoefde ik ook niet te komen voor een echo omdat ze toen op alle uitslagen van alle testen aan het wachten waren
de 3e cyclus is niet geod gegaan zoals het moet
dus het klopt dat het een paar cyclussen goed gaat en daarna opeens niet.
Groetjes lydia

Terug
Bovenaan