clomid

hoi, ben 22 en sinds april 2004 gestopt met de pil, bleek niet ongi te worden dus naar de dokter door gestuurd naar de gyn provera gehad en daatna aan de clomid 50 mg per dag 1e kuur help goed maar de 2 niet dus weer provera en nu aan de 100mg clomid per dag. bij de gyn ook het zaad van mijn man gebracht en de beweegelijkheid is niet goed maar nu heb ik een vraag ik heb voor 3 maanden clomid mee gekregen en hoef ook niet meer terug naarde gyn meer voor 3 maanden maar nu lees ik hier dat jullie controle echo`s krijgen om te kijken of er een eitje is of om te kijken of je niet overgestimuleerd wordt zou ik die dan ook niet moeten krijgen? heeft niemand hier ervaring mee zou ik het graag horen.

groetjes Carolien

Hoi Carolien,

Het schijnt per ziekenhuis verschillend te zijn. Mijn ziekenhuis houdt mijn hele cyclus in de gaten en ik mag (niets moet!) regelmatig voor een echo komen om te kijken hoe de eitjes groeien, of er genoeg baarmoederslijm is aangemaakt en of er geen overstimulatie is. Ik vind dat zelf echt super lekker omdat je dan niet aan je lot wordt overgelaten en je ook echt zekerheid hebt of de Clomid wat doet en hoeveel eitjes er springen!

Deze maand zijn ze 2 weken dicht dus kan ik niet langskomen voor een echo en daar baal ik behoorlijk van. Ik dacht dat het normaal was dat iedereen zo goed werd gecontroleerd maar dat schijnt toch niet het geval te zijn. Misschien kun je het eens bespreken met je gyn dat je dit graag zou willen of dat je misschien anders naar een ander ziekenhuis mag??

Succes meis!

X F.

Hoi Carolien,

Net als jij gebruik ik provera en clomid. 1 tablet per dag deed bij mij niets, dus gebruik ik nu ook 100mg per dag. Ook hoef ik niet naar het ziekenhuis voor echo's. De 21e dag van de cyclus moet ik wel bloed laten prikken om te kijken hoe hoog het progesterongehalte is. De fertivpk'e zei mij dat het geen zin heeft om echo's te maken, omdat het bij iedereen en ook per keer verschillend is wanneer je ovuleert en hoe snel het eitje rijpt. Ze gaf aan dat het daardoor kan zijn dat je anders tig keer naar het ziekenhuis moet voor een echo en dat dan vaak belastend is. Ze zei dat ze alleen echo's maken, als je al een hele tijd clomid gebruikt en het nog steeds niet wil lukken om zwanger te raken.

Suc6
gr Jackje

Hoi C.

Ik slik zelf ook clomid en ik moest in het begin altijd voor controleechos, maar toen als alles goed bleek te gaan hoefde dat niet iedere maand meer. Maar bij ons kunnen we gewoon het ziekenhuis opbellen als we het niet vertrouwen en dan kunnen we de volgende dag nog een echo maken.

Hebben ze bij jullie geen telefonisch spreekuur? Anders moet je er gewoon even heenbellen en het even navragen.

Succes + groetjes Naatje

hallo Carolien,

Heb je misschien een hsg test gekregen dat je voor 3 maanden clomid mee hebt gekregen. Toen ik die test gehad had kreeg ik ook voor 3 maanden pillen mee.

Groetjes
patricia

Hoi Carolien,

Ik ben het niet eens met Jackje. Zelf krijg ik gelukkig ook regelmatig echo's en het komt hooguit voor dat je in de week van je eisprong 2x naar het ziekenhuis moet. Het staat helemaal los van wanneer je ovuleert. Als ze geen groeiende eitjes zien, hoef je natuurlijk niet die week nog terug te komen. Ik ben blij dat ik controle heb want de eerste keer had ik 8 !!! eitjes die sprongen.. en je moet toch niet aan een 8 ling denken!

Groetjes Ina

Terug
Bovenaan