Clomid

Hallo allemaal,
Wij zijn ruim anderhalf jaar bezig om zwanger te raken.
Zijn ongv 6 weken geleden voor het eerst naar de gynecoloog geweest.
Zaad van m'n man moest onderzocht worden en dat is prima in orde.
Ik moest bloedprikken ( heb ik gisteren gedaan ). Daarin kunnen ze zien of ik vroeger Clamydia heb gehad ( schijnen heel veel vrouwen te hebben maar die het niet weten ) en kunnen ze zien hoe mijn hormonen zijn.
Daarna krijg ik het medicijn clomid. Ik heb een onregelmatige cylus vandaar.
Tussen de 28 en 52 dagen in. Wie herkent dit probleem en kan me iets meer vertellen over Clomid. Werkt het goed, zijn er vervelende bijwerkingen enz.
Ben erg benieuwd.
Liefs van Marie

Hoi Marieke,

Ik ga morgen avond of maandag avond beginnen met clomid. Dus ik kan je er nog niet zoveel over vertellen. Wat me wel opgevallen is dat op dit forum veel meiden snel zwanger zijn geworden met clomid.
Ik moet op de 3e avond van mijn menstruatie beginnen met clomid. Op de 10e dag moet ik naar het zkh voor een (inwendige) echo, je moet dan steed terug komen naar het zkh tot je je eisprong hebt en dan gaan klussen. Het kan zo zijn dat je op de 10e dag terug moet en daarna weer na 4 dagen. Het is niet zo dat je elke dag terug moet komen.
Er zitten wel bijwerkingen aan clomid, dus het is verstandig om clomid 's avonds te pakken.

Groetjes,

Ilse

Hoi Marieke,

Ik heb nu 1 kuur clomid achter de rug en mijn verschijnselen waren vermoeidheid en opvliegers vooral 's nachts dan lig ik echt boven de dekens. en zoals je al kan lezen raken een heleboel vrouwen zwanger na het gebruik van dit medicijn. dus succes.

groetjes linda

Hoi hoi,

Ik heb met tussenpozen bijna anderhalf jaar aan de clomid gezeten. Ik was op het laatst echt zo'n soort Clomid junk. Ik had vier pillen per dag en moest deze op verschillende tijdstippen innemen. Dat was wel een geregel als het weer zover was. Ik had in het begin erg veel last van moeheid, huilbuien en ik was erg opstandig. Gelukkig verdwenen deze bijwerkingen na een paar keer clomid te hebben gebruikt, of ik raakte er gewoon aan gewend dat kan ook haha. Ik had last van een verstoorde eisprong en werd heeeeel erg onregelmatig ongesteld, met behulp van clomid is dit eigenlijk helemaal in orde gekomen. Ik ben na mijn laatste kuur Clomid zwanger geworden en dat terwijl ik mezelf al aan het oppeppen was voor het spuiten met hormonen. Dit hadden we dus ook helemaal niet meer verwacht. Eigenlijk zouden we twee rustmaanden hebben maar mijn gyn vond dat we nog wel een kuurtje konden doen. Ik ben die man eeuwig dankbaar!!

Succes ermee!
Groetjes
patricia

Hai meiden:
Allereerst allemaak bedankt voor het reageren.
Ilse: wat spannend dat je dinsdag met Clomid begint. Mag ik vragen hoe lang je bezig bent om kinderen te krijgen, en waarom je Clomid  voorgeschreven kreeg...
Ik ben benieuwd hoe het je verder verloopt. Hou je me op de hoogte?

Lindaaippel: Ook jij bedankt voor het reageren, en ik hoop dat het snel bij je gaat werken hoor.

Patricia S: Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Wanneer ben je uitgerekend ( of ben je inmiddels al bevallen...)
Je had een onregelmatige cylcus.......hoe onregelmatige was deze?
Is het nou zo dat je door clomid precies op de veertiende dag je eisprong heb of wordt je cylcus gewoon regelmatiger.......

Hoop dat jullie weer gauw reageren.
Liefs van Marie

Hoi Marieke,

Ik heb net mijn eerste clomid pilletje gepakt. Ik heb clomid voorgeschreven gekregen ondat ik wil eitjes heb maar geen eisprong. Nu ga ik morgen een afspraak maken voor een echo op maandag 10 okt. Je moet dan op de 10e dag een echo laten maken.
Nu hopen dat ik een eisprong heb en dan klussen.

Groetjes,

Ilse

Hoi Marieke,

Bedankt voor de felicitatie. Ik ben vandaag 11 wkn zwanger en 24 april 2006 uitgerekend. Aanstaande vrijdag ga ik voor het eerst naar de verloskundige en ben best een beetje zenuwachtig, maar kan aan de andere kant ook niet wachten tot het zover is.

Mijn cyclus deed gewoon waar het zelf zin in had. De ene keer was ik het na vier weken weer, dan weer na een dag of 40 en zelfs de drie maanden heb ik regelmatig gehaald. Met de Clomid werd het een en ander gereguleerd, alhoewel dit niet zegt dat je precies met dag 14 je eisprong hebt. Ik heb zelfs wel gehad dat die pas rond dag 20 lag. Ik moest op een gegeven moment een afspraak maken voor dag 16/17. Ik had met behulp van Clomid een cyclus van ongeveer 35 dagen.

Groetjes
patricia

Hallo,

Ik gebruik Clomid nu al vijf dagen. De reden hiervoor is dat we met IUI gestart zijn. Ik heb alleen al vijf dagen ontzettende pijn in mijn hoofd. Het is al heel wat dat ik nu achter de computer zit, want dat is eigenlijk niet te doen. Gelukkig moest ik vandaag het laatste pilletjes slikken dus ik hoop dat het van het weekend over is.

Succes alvast!!

Groetjes
Nina

Terug
Bovenaan