Clomid

Hallo allemaal,

mijn naam is anies en heb een zoontje van 3,5 jaar.We zijn sinds anderhalf jaar bezig voor een tweede kindje maar dat wil niet echt lukken.Loop vanaf oktober vorig jaar in het zh.Eerst bij de gyn, en sinds dec bij de fertiliteitsarts.Er zijn verschillende onderzoeken geweest bij mij en mijn vriend maar de arts kan niks vinden waardoor ik niet zwanger word.Nu moet ik vrijdag weer naar het zh voor een gesprek over clomid,ik ga daar ws vrijdag mee beginnen.Wat ik graag van jullie wil weten is hoe jullie dat ervaren hebben, viel het mee, hebben jullie last gehad van bijwerkingen enzo?
Ook krijg ik volgende week een hsg, een baarmoederonderzoek waarbij zo foto's maken dmv inspuiten van contrast vloeistof, hebben jullie er ervaring mee???Het schijnt best pijnlijk te zijn, hoe vonden jullie dat??
Ik hoop dat jullie me kunnen en willen helpen, alvast bedankt!

Liefs anies

Hallo allemaal,

mijn naam is anies en heb een zoontje van 3,5
jaar.We zijn sinds anderhalf jaar bezig voor een tweede kindje maar dat
wil niet echt lukken.Loop vanaf oktober vorig jaar in het zh.Eerst bij
de gyn, en sinds dec bij de fertiliteitsarts.Er zijn verschillende
onderzoeken geweest bij mij en mijn vriend maar de arts kan niks vinden
waardoor ik niet zwanger word.Nu moet ik vrijdag weer naar het zh voor
een gesprek over clomid,ik ga daar ws vrijdag mee beginnen.Wat ik graag
van jullie wil weten is hoe jullie dat ervaren hebben, viel het mee,
hebben jullie last gehad van bijwerkingen enzo?
Ook krijg ik
volgende week een hsg, een baarmoederonderzoek waarbij zo foto's maken
dmv inspuiten van contrast vloeistof, hebben jullie er ervaring
mee???Het schijnt best pijnlijk te zijn, hoe vonden jullie dat??
Ik hoop dat jullie me kunnen en willen helpen, alvast bedankt!

Liefs anies

Hallo Anies,

Ik ben zelf al 1 1/2 jaar bezig met mijn kinderdroom... sins een half jaar onder controle van het ziekenhuis en sinds 2 maanden gebruik ik Clomid.

Ik heb best veel last van de bijwerkingen, ik ben erg opvliegerig, last van hoofdpijn en zo kan ik nog wel een paar dingen opnoemen...

Maar voor iedereen is het verschillend...

Ik ben eerst begonnen met 1 x 50 mg per dag voor 5 dagen,( van cylcus dag 3t/m7)
Maar dit sloeg bij mij helemaal niet aan..
Nu ben ik met 2x 50 mg per dag voor 5 dagen, mijn eitjes zijn wel grooter maar nog niet groot genoeg.. Volgende maand over op 3x 50 mg.

Ik ben bij bijde keren 3x voor een meting geweest om te kijken of mijn eitjes groeien..

Het HSG onderzoek was mij wel erg tegen gevallen zorg dat je partner mee gaat en ga niet alleen..
Ik was blij dat ik de middag vrij was en niet hoefde te werken.. maar ook dit is voor iedereen verschillend.
Als het goed is krijg je een pijnstiller mee die je van te voren moet innemen... Wel doen aanrader!!!   ( Arts was ze mij vergeten mee te geven)

Hopenlijk heb je wat aan de informatie.. ik wil je niet bang maken hoor het is echt voor iedereen heel verschillend..

Ik wil je veel suc6 wensen de komende tijd!!

Liefs Suzanne

Hallo anies,

Ik ben Esther en ik ben nu bezig met mijn 2e kuur.
Van de eerste heb ik niets gemerkt en nu weer niet. Hopelijk doet het dus iets....
nu ik erover nadenk ben ik misschien  wel iets sneller geiriteerd. Maar niet meer dan tijdens mn ongie.

succes en hopelijk snel een mooe dikke buik!
esther

Hoi Anies,

ik ben nu bezig met de 2e clomid kuur van 100 mg. Morgen bloedprikken om te kijken of het ei gesprongen is, spannend!!!
ik heb wat last van opvliegers na het clomid gebruik, maar verder geen problemen.
Succes met de onderzoeken.
groet Jacqueline

Hallo meiden, bedankt voor jullie reacties!!!
Ik heb morgen een gesprek met de fertiliteitsarts om over clomid, en en het baarmoeder onderzoek te praten.Vindt het wel erg spannend!!!
Ik loop nu al ruim een half jaar in het cyclus maar allemaal wel op een natuurlijke manier.
Nu beginnen we echt met het medische gedeelte, best moeilijk, maar je weet waar je het voor doet!!!

liefs anies

Hi Anies.

En? Wat zei de arts?
Zelf ben ik nu met mijn 2e  ronde bezig met Clomid. Elke dag 50mg van dag 5 t/m 9.
Bij de 1e ronde had ik alleen last van opvliegers, wat ik overig echt een hele vreemde gewaarwording vond...zo opeens heel warm hebben! Maar verder geen bijwerkingen en deze ronde denk ik ook alleen opvliegers.
Bij mij slaat deze dosis tot nu toe goed aan.

Ben benieuwd wat ze jou aanraden. Ik slik Clomid ivm PCOS wat ik heb.

Lfs Glinstertje

Hallo meiden,

Ben vrijdag bij de arts geweest.Ben vrijdag dus al begonnen met clomid, 5 dagen lang, cyclus dag 4t/m8.Merk er niet veel van, ja beetje humeurig, kan minder hebben.
Het doorspuiten doen we volgende maand, omdat we vrijdag weggaan en ze aanraadde om het dan niet te doen, omdat ik er toch wel last van kan krijgen.Hoop dat het volgende maand niet meer nodig,hihi!!!

xje anies

Hallo,

Ook in ben een tijd geleden begonnen met Clomid 50 mg. Dit is niet aangeslagen.
Afgelopen keer heb ik Clomid 100 mg geslikt en dit sloeg wel aan.
De eitjes groeiden niet erg hard maar uiteindelijk is er toch groot genoeg gegroeid.
Met behulp van een Pregnyl spuit is de eisprong opgewekt en ben ik geinsemineerd.

Ik heb veel last gehad van stemmingswisselingen, of dat komt door de Clomid weet ik niet met 100 procent te zeggen. Misschien een combi van Clomid en spanning.

Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat het aanslaat.

Lfs N

Terug
Bovenaan