clomid

Hoi meiden,

Ik ben afgelopen woensdag naar de gyn geweest we hebben een heel goed gesprek gehad mijn hormonen waarop geprikt is waren helemaal goed dus dat valt allemaal weer mee er is ook uit dat bloedonderzoek gekomen dat mijn waardes tegen rodehond te weinig zijn die moet 15 zijn en was bij mij 9 nu moet ik mij opnieuw laten inenten tegen rodehond dus dat gaan we maar eerst even doen daar naast hebben we het erover gehad dat mijn menstruatie nu al 4 maanden niet meer is gekomen daar kreeg ik het advies om eerst iets af te vallen het hoeft niet veel te zijn maar misschien dat het helpt om mijn menstruatie weer op gang te laten komen mocht dit niet lukken dan krijg ik clomid mijn vraag is dan ook heeft er iemand hier ervaring mee??? ben daar wel erg benieuwd naar en weet iemand wat clomid precies doet?? dit is voor mij helemaal nieuw en mijn vriend moet ook zijn zaad testen dus het blijft toch nog wel allemaal erg spannend...

Veel liefs Diana

hey diana,

ik heb er geen ervaring mee, maar waarschijnlijk binnenkort wel.
wat is de reden dat jij nu enige tijd geen menstruatie hebt gehad?
en heb je overgewicht? is dat de reden dat ze jou adviseren om af te vallen.
ik was vorige week bij de gyn,omdat mijn menstruatie niet op gang komt na een curretage. verder had ik al een onregelmatige menstruatie, dus adviseerde ze mij om evt clomid te gebruiken. dat zou ervoor zorgen dat je vaker een eisprong gaat krijgen. (zit bepaalde hormonen in)
moet dan alleen wel naar een andere arts toe.
fertiliteitsarts..
maar bij mij vroeg ze om mijn bmi en die zit net tegen overgewicht aan. ze had bij mij niets aangegeven over afvallen.en ook ik heb mijn bloed moeten testen op hormonen..hoor volgende week maandag meer.. maar ik ben door verhalen op internet wel begonnen met afvallen, hoop dat daardoor mijn menstruatie op gang gaat komen..

sterkte ermee

liefs didi (bijnaam van diana)

Clomid is 1 van de eerste middeltjes die ze geven bij uitblijvende vruchtbaarheid. Ik heb het ook gebruikt en je gebruikt het van dag 3 tot en met 8. En dan vanaf dag 10 krijg je waarschijnlijk inwendige echo's om te zien of er een eitje groeit, als het eitje groot genoeg is, volgt er vaak een injectie pregnyl om het eitje te laten springen. en dan 36 uur later verplichte sex. Bij mijn oudste heb ik 7 kuren gehad en werd ik in een maand dat we het niet gebruikte en in afwachting waren van verder onderzoek, werd ik zwanger. Nu ben ik van het eerste rondje clomid zwanger en ben nu 23,5 week. Ik heb pcos en dus zelf geen eisprong. Ik had helemaal geen overgewicht en het wil soms inderdaad weleens helpen om wat af te vallen. Soms hoeft het maar 5 kilo te zijn. Heel veel succes

Ik heb ook Clomid geslikt en werd na 2 rondes zwanger. In november ben ik bevallen van een prachtige dochter Jasmijn.
Ik slikte Clomid omdat ik PCOS heb enn er echt geen pijn viel te trekken op wanneer ik ongesteld werd (en dus een eisprong had).
De Clomid reguleert en stimuleert dat.

Hopelijk heb je net zo veel en snel succes als ik!

Groetjes, Marieke

Voor mij is de clomid niet echt nodig, ik krijg 't omdat het bij de IUI hoort, zodat ze in het ziekenhuis ook zeker weten dat er eitjes groeien. Tot nu toe zonder resultaat helaas. Ik heb er weinig bijwerkingen van gelukkig, pregnyl vind ik veel vervelender...
Succes met de verdere behandeling(en) en hopen op 'n mooi resultaat!

Terug
Bovenaan