Clomifeem

Hoi Dames,

Gezien alle voortekenen zal ik waarschijnlijk komende dagen wel beginnen met m'n ongi. Dit betekent dat ik op de 3e dag moet beginnen met clomifeen voor onze 1e IUI.
Is er iemand die me hier iets meer over kan vertellen? Ik hab al boekjes van de gyn gehad, maar ik zou zo graag jullie ervaringen lezen. Ik weet wel dat het voor iedereen anders is....
Ook wil ik graag weten hoe jullie het vonden om zelf te spuiten. Ik moet nl. leren om mezelf met Pregnyl te spuiten...
Ik weet van m'n schoonzuster dat ze dat eng vond....

Veel liefs en veel succes!
Di

Hoi Di,

Ik weet niet waar je moet spuiten, maar wanneer je in de spier moet spuiten (intramusculair) valt de techniek en wat je ervan voelt echt hardstikke mee. Alleen als je in de bilspier moet prikken, kun je er zelf niet bij. Aangezien ik zelf verpleegkundige ben (wel in de psychiatrie, maar zet daar toch met regelmaat spuiten) weet ik dat de meeste mensen de prik als niet pijnlijk ervaren. En het klopt dat je een drempel over moet om jezelf (maar ook een ander) te prikken. Ik heb voor mijn opleiding ook mijzelf en elkaar moeten prikken.
Maak je niet druk, want het is net de techniek die je even moet weten en de prik zelf voel je nauwelijks.
Suc6 en ik hoop dat het aan slaat en je snel zwanger bent.

groetjes
Jackje

Terug
Bovenaan