clusteren baby 4 maand

<p>Hi allen. Mijn zoon wil savonds alleen maar drinken en slapen aan de borst. Als ik hem dan slapend in bed leg wordt hij wakker. Dit gaat door tot een uur of 23 en dan leg ik hem tussen ons in bed. Dan slaapt hij vaak wel 2 a 3u. </p><p>Hoelang bleven jullie baby's clusteren en pas zo laat 'echt' slapen?</p>

Hey! Hetzelfde hier, ik zit (as we speak) te voeden en vervolgens valt onze dochter van 4 maanden weer in slaap voor zo’n 30 minuten in m’n armen, wordt wakker en gaat vervolgens weer drinken. Ik probeer het mezelf maar zo comfortabel mogelijk te maken, maar een pretje is het niet. Helaas heb ik niet de gouden tip en kan me voorstellen dat tot 23u voeden zwaar is. Ik heb haar bedje in onze kamer staan en probeer zo vroeg mogelijk in de avond de signalen te herkennen, zodat ze hopelijk ook eerder vol zit en daadwerkelijk in slaap valt voor een langere periode.

Hoi!

Ik leerde via Snuggles and Dreams (check Instagram of haar website) dat als ze op deze leeftijd ‘s avonds nog clusteren, ze eigenlijk overprikkeld/oververmoeid zijn. Ik herken het fenomeen en sinds enkele weken hebben wij rustige avonden omdat we investeren in goeie dutjes overdag (wakkertijd in het oog houden, dutje in aparte kamer in het pikdonker … ). Dit zorgt ook voor een goeie structuur die de baby oppikt, wat ook helpt tegen dat clusteren.

Dus mochten de dutjes overdag niet goed zitten, zeker eens onder handen nemen. Als ze goed zitten, heb ik geen advies ??‍♀️

Succes!
Kat

Terug
Bovenaan