clusteren bleek (mede) slaapprobleem, herkenbaar?

Hoi,

Na 5 clusterdagen van mijn dochter Esma (30-04-06)  trok ik het niet meer, even doorbijten hielp me er niet meer doorheen, kon ik echt niet iets bijsturen?

Yogalerares dacht van wel en vroeg me kritisch te kijken naar haar slaapgedrag. Bleek dat we moeheid aanzagen voor verveling en ze onbewust heel lang wakker hielden. Daardoor te moe en niet voldaan aan de borst in slaap vallen, dan kort daarna weer honger.

Nu leg ik ze bij de eerste tekenen van vermoeidheid in bed en na soms  even mekkeren (dat blijft moeilijk, hoop dat dat over gaat...) valt ze in een rustige slaap om na 3 of 4 uur weer wakker te worden, ben dan in de buurt en voordat ze gaat huilen heb ik haar al weer aan de borst... ze drinkt vlot en gulzig en begint al vrij snel na een knuffel en een beetje spelen te gapen en wordt dan weer in bed gelegd...

heb een ander kind terug al na 1 dag!

nou, wou dit even kwijt, verbaast me overigens dat bij het consultatiebureau - ik ik echt een paar keer heb gebeld - niemand hierover doorgevraagd heeft!

groetjes, Marnie
 
Hoi Marnie,

Heel herkenbaar. Ik heb een zoontje van 2 en nu een dochtertje van bijna 6 weken. Bij mijn zoontje heb ik tot ruim 3 maanden 's avonds rondjes rond de tafel gelopen, hij huilde alleen maar. Viel alleen in slaap als ik met hem rond liep, of na borstvoeding, in de wandelwagen als die bewoog of in de auto. toen ik hem uiteindelijk net zoals jij in bed ging leggen na voeding en even spelen kreeg ik inderdaad ook een heel ander kind! In het begin was het inderdaad huilen, de eerste dag 1,5 uur lang, de tweede dag een half uur en dit werd iedere dag minder. Hij heeft nog wel heel lang even gehuild voordat hij in slaap viel, maar dit had hij schijnbaar nodig.   Ik dacht toen wel had ik dit maar veel eerder gedaan en waarom heeft niemand dit mij verteld? Ik dacht dat hij last had van krampjes, maar die waren ook direct over. Een vriendin heeft me de eerste dag geholpen door iedere keer wekker te zetten, ik mocht pas na 10 minuten even gaan kijken. En inderdaad er was niets mis met hem.

Nu met mijn dochtertje begon ik het al na 4 weken te herkennen. Ze viel in slaap tijdens drinken, of in de wandelwagen. Het is ook vaak wel makkelijk. maar nu ik haar structureel  in bed leg is de rust in huis weder gekeerd, heerlijk!   Want ook zij begon haar huiluurtjes s'avonds te ontwikkelen.   Het lijkt gewoon heel veel op darmkrampjes, maar vaak is het dus gewoon vermoeidheid.  Nu heb ik tenminste ook weer tijd voor mijn zoontje en 's avonds hebben wij onze avonden weer terug. Sindsdien is ze ook de nacht door gaan slapen, heerlijk.  
Wel heeft ze het er 's avonds moeilijker mee, dan huilt ze vaak wat langer.

Geniet lekker er lekker van!

groetjes Sandra
 
Terug
Bovenaan