Clusteren?

<p><span style="color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 17px; background-color: #f7f8fa;">Hallo even een vraagje mijn kleine man is nu 3 weken oud groeit heel goed plast en poept veel maar wil bijna 24 uur aan de borst ik doe al borst compressie en hij drinkt goed ook is hij goed aangelegd. ik weet dat clusteren normaal is maar toch niet 24 uur per dag dit is voor mij niet vol te houden zo met nog 4 kids in huis</span></p>
 
Nog vergeten te zeggen nadat ik het echt ff zat ben krijgt hij een flesje van 30cc hij valt dan als een blok in slaapt, dus lijkt wel of hij gewoon niet genoeg heeft aan mijn melk ik heb ook van alles geprobeerd blokvoeding etc maar zelfs als hij mijn borst loslaat druppelt er nog melk uit dus het kan niet zijn dat mijn productie te laag is
 
Kun je met een speen uitstellen. Natuurlijk is bv op aanvraag oke, doe ik ook bij mijn kindje van 3 weken, maar de hele tijd is wel wat veel. Hier clustert ze in de avonduren en ben ik oke daarmee. Overdag probeer ik wel echt 3 uur er tussen te houden als het lukt. Als ze echt honger heeft is het natuurlijk niet anders, maar als ze voor de 3 uur om is komt, dan probeer ik nog even met een speentje of door met haar te knuffelen even uit te stellen. Vaak lukt dat wel!
Anders zou je misschien ook een paar keer kunnen kolven en dan zie je hoeveel je geeft en ben je wat zekerder dat hij genoeg binnen heeft gekregen.
 
een speentje blijft hij weigeren ook als ik hem dan even aan mijn mag geef probeert hij me man op te eten dus hij heeft wel echt honger. Kolf even heb ik geprobeerd maar wil niet echt lukken maar het gekke is als meneer links drinkt dan spuit het er bij de andere borst ook uit. 
De tips die gegeven worden om de productie omhoog te krijgen zal bij mij niet werken omdat meneer zelf al aan de borst zit dus kan  het niet toch zijn dat er te weinig voeding inzit
 
Bij mijn eerste spoot het er ook uit en bleek dat het probleem te zijn. De hoeveelheid overviel hem en dan dronk hij maar kort waardoor hij veel voormelk kreeg (veel suikers) en weinig vette achtermelk. Ik geef nu maar 1 borst elke keer en als het te vol lijkt te zitten haal ik de druk eraf door even voor te kolven.
Kunt misschien ook contact opnemen met een lactatiekundige. Dan zou die een keer mee kunnen kijken.
 
Hij drinkt dus niet kort bij mij maar continu hij poept ook bij elke voeding dus lijkt er wel van boven in te gaan en net zo hard er weer uit (ontlasting is gewoon mosterd kleur) net ook even geprobeerd te kolven maar meer als 30cc totaal krijg ik er niet uit
 
Ik zou een lactatiekundige inschakelen. Die kan meekijken en je gericht adviezen geven. 24u per dag al drie weken lang bij je aan de borst hangen is echt wel heel extreem.
 
Hier ook een baby die mama's borst als levende speen zag.. ik kon haar op een gegeven moment foppen met een speentje in doen terwijl ze nog met haar neusje tegen m'n borst en tepel lag, waardoor ze dacht nog uit de borst te drinken. Ook zijn er draagdoeken waarin je kindje nog aan de borst kan, dat geeft misschien ook iets meer vrijheid?
Tenslotte misschien nog een tip, als je een weegschaal voor baby's hebt, weeg eens voor of na de voeding, het aantal gram erbij is ongeveer het aantal ml dat je baby heeft gedronken. Een oud trucje wat voor mij gelijk het veelgehoorde probleem oplost dat je met bv niet precies weet wat erin gaat! Succes!
 
Terug
Bovenaan