Clusteren

Mn meisje is heel erg aan het clusteren. Bij wie is dat ook zo en hoe ga je daarmee om?

Meestal doet ze het 's avonds om de dag te verwerken, maar vandaag was het 's middags al. Ze was vandaag voor het eerst een paar uurtjes naar de kinderopvang geweest om te wennen. Daarna wilde ze alleen maar sabbelen en bij mij zijn. Ze kroop bijna in me.Het is voor mij wel lastig, want net nu er weer wat ritme in zit en ik weer dingen kon doen in huis, laat ik nu veel huishoudelijke klusjes liggen. Ik ben erg blij dat ik nog lange tijd thuis ben en zo alle aandacht aan mn meisje kan geven.

Bepaalde delen van de dag wil je baby dan erg veel aandacht. Als troost om van alles te verwerken. Lijkt een beetje op een regeldag. Mn kleine meid is iig ontroostbaar, wil continue aan de borst vanwege enorme zuigbehoefte (geen honger en zeker geen speen!) en met mij of papa knuffelen. Op borstvoeding.com of op babybytes.nl staat een goede uitleg.

gewoon doen, daar is je verlof voor. het huis komt wel weer
jonna wil ook geen speen maar alleen mijn pink, die van papa is ook niet goed.
Omdat ze ook rustig moet zijn als ik er neit ben ivm werken straks ben ik haar dit nu aan het afleren, oftewel oordopjes in , maar dat heb ik de 1e weken ook echt niet gedaan hoor. ze mag lekker een baby zijn

Ja ze schrijven dat dit verdwijnt na een maand of drie, maar hoe leer jij het haar af dan? Gewoon laten huilen? Of iets anders? Mn meisje is er pas een week terug ineens mee begonnen. Daarvoor ging het eigenlijk redelijk goed.

Terug
Bovenaan