clustervoeding verzetten?

hey hoi ouders
me zoontje is nu 3 weken jong.
hij is van af zijn geboorte s nachts al meer onrustig.
slaapt overdag redelijk maar wordt nu ook minder.
ik ken de regel rust en regelmaat.
voeden even in de box en dan op bed.
maar van af ongeveer 10 uur s avonds begint het feestje of later op de avond tot de volgende ochtend vaak wel.
s nacht huilen en graag willen drinken nu valt me op dat het wel iets heeft van clustervoeding.
maar dat s nachts doet. s middags doet die ook 1 keer binnen 2 uur weer drinken en dan een tijd goed slapen. erg vermoeiend ook aangezien ik nog 2 andere kids heb die overdag ook verzorgd moeten worden.
wie herkend dit en heeft een oplossing kunnen vinden. gisteravond (begin van de avond) al geprobeert om hem in bad te doen in de hoop dat die daar lekker wakker van werd eerst en daarna lekker slaperig of dat zijn onrust eerder begon op de avond en dus eerder stopte. maar nee hoor hij dronk even daarna en ging heerlijk slapen. en s nachts was het weer huilen en/ of willen drinken of bij me zijn. terwijl die dus overdag aardig goed zelf kan slapen. denk dat het afwachten is en hopen dat hij binnenkort zelf zijn drink slaap huil schema omzet. want ik ben moe, moe en moe.
groetjes van mij

Oh, wat vervelend voor je meid. Clusteren midden in de nacht is niet leuk voor de mama. Kan je proberen om je zoon in het begin van de avond wat vaker aan te leggen en daarna pas in bad te doen. En probeer er overdag niet meer dan 3 of 3,5 uur tussen te laten zitten. Dit zijn tips die ik van het borstvoedingsforum heb. Bij de eerste heb ik hier veel aangehad.www. borstvoedingsforum.nl.
Je zoontjes is natuurlijk ook nog maar jong, de mijne is een weekje ouder, en ik merk in een week al verschil in het drinken en de mate waarin hij 's nachts komt. Ik hoop voor je dat je snel wat meer slaap krijgt 's nachts, want zeker al je nog andere kinderen hebt rondlopen kan je overdag veel moeilijker even slapen.

liefs

Heel vervelend, Jason spookt ook 's nachts, weet niet of er dan verschil in flesvoeding of borstvoeding zit. Ik probeer nu de laatste voeding te plannen op half 12, 12 uur. Met borstvoeding is dat zeker niet een beetje uit te kienen? Ik heb namelijk nog nooit BV gegeven. Nu doe k hem om 11 uur half 12 in bad, en dan direct de fles erachteraan. Warme kruik in zijn bedje en tegen me aan in slaap laten vallen, dat vind hij heerlijk en dan is ie goed suf! Het is nu de derde dag dat ik dit schema vasthoud en het gaat een heel stuk beter. Hij slaapt dan door tot 4 uur, en dan weer tot 7/ half 8. Het is wel even heel erg pittig, die nachtvoedingen, maar het spoken is in ieder geval een stuk minder! Want als je nachtrust zo verstoord is en je kunt overdag niet even bijtanken breekt het ontzettend op!!
Heel veel succes!!

Liefs Janne

tsja, ik herken het ook wel een beetje. Onze Eva is nu 6 daagjes oud. Overdag ligt ze heerlijk te slapen, drinkt om de 3 a 4 uur en krijgt volgens mij voldoende binnen, echter 's nachts gaan die oogjes wagenwijd open. Op zich hoef ik haar niet zo te clustervoeden. Zij wil wel het liefst bij mij liggen en niet in haar bedje, terwijl ze overdag als een prinsesje daar ligt te slapen.
Ik heb ook nog 3 kids rondlopen en heb ook mijn nachtrust nodig. Ik kreeg ook het advies om 's avonds te badderen,maar weet van mijn vorige kids dat dit ookniet echt hielp. Volgens mij moet ik hier maar even genoegen mee nemen en hopen dat ze snel in een ritme gaat komen.
Succes, heb je dus niet echt kunnen helpen enkel dat het herkenbaar is.

Ik herken het ook wel een beetje van mijn dochter die nu 2 weken is. Maar ik herken het vooral van mijn oudste, toen hij een babytje was. Het is inderdaad ontzettend vermoeiend.

Wat we bij hem deden was op een gegeven moment om beurten een nachtdienst hebben en de ander mocht dan met oordopjes slapen op de logeer kamer. Dan hou je het als gezin in ieder geval draaiende. Maar een oplossing is het natuurlijk niet. Gelukkig sliep hij met 9 weken door en kinden we weer bijkomen.

Bij hem hebben we wel heel veel moeite gehad om hem goed te laten boeren. En daar werd hij heel onrustig van, waardoor hij snel weer wakker werd. Ik dacht dan dat hij altijd wilde drinken, maar achteraf ben ik daar niet meer zo zeker van. Ik weet het gewoon niet.

Een vriendin gaf me toen wel ook de tip om hem overdag boven te laten slapen en niet in de woonkamer, omdat hij dan steeds prikkels krijgt, die ze snachts verwerken. Maar ik weet niet of jouw kleintje boven slaapt?

En een andere vriendin gaf me toen de tip om heel zachtjes snachts de radio aan te zetten. Die hele kleintjes zijn geroezemoes van je buik, darmen en hart gewend en ineens liggen ze in een stil koud wiegje... Die heb ik niet uitgeprobeerd trouwens.

Nou, heel veel sterkte. En breng de andere 2 eens naar een oppas. Dna kun je even overdag bijslapen. Maar dat doe ik zelf ook niet zo makkelijk hoor. Die andere 2 horen er ook bij.

hey hoi allemaal
sorry voor de late terug reactie, maar kom niet zo veel op pc en was en ben nog steeds erg moe,
bedankt voor de tips en ook bedankt voor van de niet tips maar wel dat jullie het herkennen dat is ook al erg fijn.
is nog steeds wat het zelfde. 1 keer had die een aardig ritme maar ja helaas eenmalig was dat. wel sliep die na de voedings gewoon verder das al fijn. maar nu de laatste 2 nachten huilt die weer. dus hoop dat vannacht gewoon weer beter is tenminste met dat die niet huilt snachts, want ik ben langzamer hand wel op.
groetjes en andere mama s ook veel succes met de kleintjes.

Terug
Bovenaan