Co ouderschap met homo stel

A

Anoniem

Guest
<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;"><span style="box-sizing: inherit; outline: 0px; font-family: ProximaNovaA-Bold, Helvetica, sans-serif;">Hi , </span></p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Z<span style="box-sizing: inherit; outline: 0px; font-family: ProximaNovaA-Bold, Helvetica, sans-serif;">elf ben ik net 23 en heb ik al enige tijd een kinderwens maar ben nog niet de juiste partner tegen gekomen en weet ook niet of dat wel wil.</span></p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Nu had ik van de optie gehoord om co ouderschap met een homo stel te doen. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Heeft iemand hier ervaring mee? Zelf zou ik niet weten hoe ik opzoek moet naar een koppel die dat wil. Of waar je samen kunt ontmoeten of kennis maken </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Iemand tips?</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Groetjes  C</p>

Je bent pas 23, zou me hier nu niet teveel mee bezig houden. Dat bedoel ik niet lullig maar 23 is echt jong je komt de juiste man echt nog wel tegen

Sommige mensen komen niet vroeg de juiste persoon tegen. Ik had met 25 een kinderwens, maar was toen single. Op mijn 31ste ben ik getrouwd en op mijn 32ste mijn eerste kindje gekregen. Als ik op mijn 25ste op een andere manier had gekregen, dan had ik daar nu veel spijt van gehad. Ik had liever gewacht op de juiste persoon. 

Ik ben het met bovenstaande eens.
Had zelf deze sterke kinderwens ook al vanaf mijn 20e en was bang dat t er nooit van ging komen. Maar nu kan ik je vertellen ben zooooo gelukkig dat ik toen niet in mijn eentje ben gaan moeilijken en krom liggen, maar gewacht heb. Op mijn 25e kwam ik de liefde van mijn leven tegen en nu zijn we 22 weken zwanger. Alles klopt, mooi huis, financieel stabiel en een papa en mama die er klaar voor zijn, dat geeft ZOVEEL rust! (En het kan snel gaan als je m eenmaal gevonden hebt ?)
Zo’n zwangerschap is niet niks en er komt zoveel bij kijken waar je vooraf niet bij stilstond, dan is het wel prettig als je er niet ‘alleen’ voor staat. 
Daarnaast hebben wij ook nog te maken met een co-ouderschap (ex van partner) en dat is ook niet altijd (meestal niet zelfs) rozengeur en maneschijn, maak maar eens een levensbelangrijke beslissing met 3 verschillende personen (waarvan zij er twee zijn).
Soms 4, als je dadelijk je droomvent tegenkomt, die ook weer moet openstaan voor/wennen aan een kind dat niet van hem is maar een “willekeurig” homostel.. 
Zijn allemaal dingen waaraan je misschien nu nog niet denkt, maar die wel je toekomst gaan bepalen.
ik wil je absoluut niet de les lezen, maar kaart een paar dingen aan waar je misschien nu nog niet mee bezig bent of aan gedacht hebt. Ik weet hoe sterk die kinderwens kan zijn. En achteraf is altijd makkelijk praten. Je kunt op je 28e of 30ste nog altijd zelf voor n kindje gaan mocht je ECHT nog niemand zijn tegengekomen.
Heel veel succes met wat je ook kiest!

Eens met bovenstaande, en daarbij, realiseer je goed wat voor relatie je aangaat met een stel dat je helemaal niet kent. 
Ik zou deze constructie echt alleen overwegen als ik heel goed bevriend was met het stel en er alle vertrouwen in zou hebben dat we dezelfde dingen belangrijk vinden in de opvoeding, dezelfde normen en waarden hebben etc. Met "zomaar een stel" waar je aan gekoppeld wordt op de een of andere manier kan het nog wel eens heel erg lastig worden. 
Ik heb co-ouderschap met mijn ex man. En we hebben nooit ruzie gehad en weten heel goed van elkaar wat we belangrijk vinden in de opvoeding en dan nog is het heel erg lastig om er mee om te gaan dat je kind(eren) de helft van de tijd toch een wat andere opvoeding krijgt, er andere keuzes voor simpele dingen als haardracht en kleding gemaakt worden en veel belangrijkere keuzes zoals wel of niet vaccineren of schoolkeuze waarover je bijvoorbeeld andere ideeën zou kunnen hebben. Geloof me, dat is zelfs met mede-opvoeders waar je goed mee kan opschieten en wiens overwegingen je helemaal begrijpt nog altijd erg lastig te accepteren dat je niet zelf de controle hebt over hoe de opvoeding vormgegeven wordt. 
Met 23 jaar zou ik absoluut nog wachten tot je misschien wel een hele leuke vent tegen komt en daar een gezin mee stichten als jullie er klaar voor zijn. 
Ben je nou 38 en nog altijd single dan kan je het nog eens opnieuw overwegen. Maar persoonlijk zou ik dan voor BAM gaan, en niet voor co-ouderschap. 

Terug
Bovenaan