Co-sleeper en hoge boxspring

<p>Goedemiddag,</p><p>wij zijn ons aan het oriënteren op een wiegje en onze voorkeur gaat uit naar een co-sleeper. Maar... nu hebben wij een hoge boxspring (70 cm hoog inclusief de topper). Ik heb verschillende co-sleepers gezien die geschikt zijn voor boxsprings zoals die van petit Amélie, maar ik lees ook dat deze niet aan het bed vast kan worden gemaakt terwijl dit wel een veiligheidseis is. Nu heb ik een bevestigingsset gevonden, maar met deze set aan het wiegje kan het hekje niet meer omhoog en omlaag verwacht ik (deze is aan de poten van de wieg bevestigd). Wie herkent dit probleem en hoe hebben jullie dit opgesloten? Welke co-sleeper raden jullie aan?</p><p> </p><p> </p><p> </p>

Wij hebben ook een boxspring met topper. Paste ook net niet... Wij hebben een strandlaken onder de matras van de co-sleeper gelegd, de co-sleeper tegen ons bed geschoven en het andere deel van het strandlaken weer onder onze topper. Ging helemaal prima! Hadden ook de co-sleeper verhoogd met een paar blokjes hout eronder omdat die anders te laag was. 
De ruimte tussen de topper en matras van het wiegje was een beetje ‘ruim’, maar hebben toen het matrasje van de wieg tegen onze topper geduwd en een opgerolde kleine handdoek in het ‘gat’ dat ontstond tussen de zijkant van de co-sleeper en het matrasje gelegd. De kraamhulp vond het een prima oplossing!

Zelfde hier! Wij hebben een verhoging gemaakt waar de cosleeper op paste en deze verhoging past precies onder het bed wanneer je de cosleeper niet meer gebruikt. De cosleeper zit bij ons niet vast aan het bed maar kan ook niet verschuiven door de rubberen pootjes waarop deze staat. Ons meisje slaapt er al 5 maanden in en nog nooit problemen gehad 

Terug
Bovenaan