Co-sleeper matrasje dik genoeg?

Hoi!

Ik mag van een lieve vriendin haar co-sleeper gebruiken. Het standaard matrasje wat er in ligt vind ik alleen heel erg dun lijken. Het is nog net geen 3cm dik en ligt op een houten plankje. Er staat zelfs een waarschuwing op het matrasje dat je geen extra matras moet toevoegen ivm verstikkingsgevaar. Nou maak ik me daar niet zo druk om, ik kan natuurlijk gewoon een goed passend (dikker) matrasje kopen. Maar is het nodig?
Het zou kunnen dat alle co-sleepers zo zijn hoor. Een pasgeboren baby is natuurlijk heel licht.

Iemand ervaring of kennis?
 
Ik had zelf een rotan wieg met het matrasje die er in zat. Ik gebruikte het dunne matrasje tot 4 maanden, daarna sliep de baby altijd in een ledikant met een aerosleep matras.

Ik denk dat het voor nu geen kwaad kan, maar wanneer je baby waarder wordt zal het niet fijn liggen.
 
Voor nu zal het nog niet zoveel kwaad kunnen, ze zijn nog zo licht. Maar ze groeien snel. 
Wij hadden een cosleeper van ledikantformaat waar ze tot 8 mnd in geslapen had. Dat matrasje was wel 8 cm dik. Maargoed die was ook voor langer gebruik.
In de kinderwagen lag ook zo'n dun matrasje en daar heeft ze ook heel wat wandelingetjes op gelegen.
 
Schijnt het veiligst te zijn om gewoon het dunne matrasje te gebruiken ;) en ook het meest comfortabel voor de baby, al kan ik me daar weinig bij voorstellen. geen zorgen over maken. Daar zijn ze voor gemaakt.
 
Dankjulliewel! Ik ga het maar gewoon zo proberen inderdaad, iig voor het begin. Op het eigen kamertje staat al een ledikant met dikker matras.
Mocht het niet goed voelen, dan verplaatsen we gewoon dat bedje naar onze kamer :)
 
Bij het uitzoeken in de winkel vond ik erg veel verschil zitten in de matrasjes. Ik heb zelf toen voor een duurdere co sleeper gekozen van maxi cosi omdat hier een veel luxer matras in zat.
 
Terug
Bovenaan