Co-sleeper met of zonder zijkant?

Hi allemaal, wie van jullie gebruikt er een co-sleeper? Het lijkt mij heel fijn, de kleine straks naast me. Ook met het oog op borstvoeding geven. Nu kan ik er een van een vriendin lenen die zonder zijkant is. Zelf vraag ik me af of een co-sleeper met een zijkant die je omhoog en omlaag kan doen niet veiliger is. Ben namelijk bang dat ik de hele tijd loop te controleren of ons eigen dekbed niet in die co-sleeper valt. Wat zijn jullie ervaringen, tips en adviezen?<br />

Wij hebben er een zonder zijkant. Anders is het gewoon een wiegje. Onze dochter tolereerde dat opstaande randje niet. Eerst hadden we een chicco next to me vanwege de veiligheid. Nou dat was een gammel wiebelig ding. En ze had echt moeite met apart liggen, en dat is het wel. Binnen een week heeft mijn man de ikea hack met een van hun ledikanten gedaan (zie google) en dat beviel veeeeeel beter. Je pakt gemakkelijker een handje of even een handje op de buik. Je schuift zo je kindje naar je borst toe. Dat is hoe co sleeping bedoeld is. En het viel reuze mee hoe erg onze deken in de cosleeper kwam. Die hangt normaal ook niet over de rand van ons bed. We hebben eerder ruzie over wie de meeste deken afgepakt heeft ? maar als je je er zorgen over maakt kun je ook een wat dikkere pyjama dragen en een gebreide deken gebruiken. 

Bij die van ons kun je heel makkelijk de zijkant naar beneden en omhoog doen. Ik vind dat echt ideaal. Toen we de eerste slaapjes boven gingen doen overdag, kon ze gewoon lekker in haar vertrouwde bedje. En 's nachts deed ik hem vaak ook weer even omhoog, alhoewel ik hem ook heel lang omlaag heb gehad met een handdoek ertussen, dan had je een klein opstaand randje. Voelde veiliger en kon er toch makkelijk bij. Als je bang bent voor de deken kun je ook je eigen bed wat korter opmaken of met opmaken wat opschuiven.

Ik vond de opstaande rand fijn. In het begin was die naar beneden maar toen hij wat ouder was, maar nog wel bij ons op de kamer sliep, was die omhoog en schoof ik het bedje iets verder bij ons vandaan. Zo kon het samen slapen stapje door stapje afgebouwd worden. 

Bedankt voor de fijne tips en om te horen dat het jullie bevalt! Daar kan ik zeker wat mee :) Ik denk dat ik ‘m gewoon alvast eens ga opzetten en kijken wat voor me werkt nu de kleine er nog niet is.

Terug
Bovenaan