Co sleeper of wieg?

Hallo dames, wij verwachten in juni ons eerste kindje en willen de kleine de eerste maanden bij ons op de slaapkamer laten slapen. Heeft iemand ervaring met een co sleeper? Het aanbod is ook onzettend groot , wat zijn goede merken?
 
Ja, was hier essentieel. Wiegje werd niet geaccepteerd en na een paar weken mijn bed delen de cosleeper wel. Maar dan een die echt het verlengde van mijn eigen matras is. Een houten, zonder opstaande rand tussen de matrassen en zelfde hoogte. 
Wij hebben de ikea hack gedaan. Omdat het een ledikantformaat is, heeft ze daar tot 8 maanden lekker geslapen. Nog wel veel langer als ze op een gegeven moment niet zelf aangaf lekkerder te slapen in haar eigen kamer. Van mij had het gemogen. Was ook heel handig met nachtvoedingen, zowel bv als de fles, want je hoeft je bed niet uit.
 
Wij hebben vijf maanden een co-sleeper gebruikt. Eerste tijd de zijkant los en dus tegen ons bed aan. Toen ze wat meer begon te bewegen de zijkant dicht (maar dat was gaas) dus toch lekker dichtbij. Wij hadden er een van 75€ ofzo...
 
Ik vond een co-sleeper ideaal. Uiteindelijk werd het bij mij een keizersnede en dan is het ook heel fijn dan je niet hoeft te tillen maar je kindje zo naar je toe kan schuiven. Hij heeft er lang in gelegen en daarna hebben we zijn ledikantje naast ons bed gezet. Wij vonden het heel fijn om hem dicht bij ons te hebben het eerste jaar. 
 
Co sleeper, zo fijn, beide kindjes hebben er 6/7 maanden in gelegen. 
Ik heb er zelf een getimmerd, en dan op gelijke hoogte met ons matras, hoef je snachts niet te tillen en als je bv geeft kun je het kind zo tegen je aan schuiven en een beetje verder slapen.
 
Terug
Bovenaan