Co sleeper, raam open?

Hoi mama's !
Vraagje... We hebben straks de co sleeper op onze slaapkamer voor een aantal weken als de baby geboren is. We hebben een energieneutraal huis dus altijd zo'n 20 tot 21 graden. We slapen standaard met het raam open snachts anders zijn we beide verkouden, kwestie van gewenning denk ik maar werkt fijn voor ons.

Mag dat eigenlijk wel als de baby bij ons op de kamer ligt? Er hangen dikke gordijnen voor.
 
Ik denk dat het kan, zolang de temperatuur niet te koud, en stabiel, is en het niet tocht bij de baby. Baby ook niet naast dat raam zetten. Maar ventilatie is juist goed. Na die eerste maand zal het niet veel uitmaken, zolang je je kindje er maar op kleed. Ik zette mijn dochter overdag geregeld even buiten te slapen. Maargoed, dat was niet in de winter. 

Die eerste maand had ze veel moeite met warmte vasthouden. Toen was 20 graden niet eens voldoende, zelfs niet met kruik en onder een dekentje. Dus het hangt ook wel een beetje af van hoe je kindje het doet. 
 
Ik zou het niet doen bij een pasgeborene. Ivm dat ze zichzelf nog niet op temperatuur kunnen houden. Evt na een aantal weken ?
 
Hier slapen we ook altijd met raam op een kier, idd gordijnen ervoor. Mijn beide kids hebben vanaf geboorte tot 6 maanden bij ons op de kamer gelegen, in winter en zomer altijd raam op een kier. Frisse lucht is heel goed juist, Zolang ze natuurlijk niet op de tocht liggen.
 
Terug
Bovenaan