Co-sleeper veilig?

<p><span style="font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; background-color: #ece7ec;">Hallo,</span><br style="font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; background-color: #ece7ec;" /><br style="font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; background-color: #ece7ec;" /><span style="font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; background-color: #ece7ec;">Wellicht dat er forummers zijn die mij meer info kunnen geven over een co-sleeper.</span><br style="font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; background-color: #ece7ec;" /><span style="font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; background-color: #ece7ec;">In juli ben ik uitgerekend en mijn plan is om de baby borstvoeding te geven, daarnaast vind ik het een fijn idee om mijn baby dicht bij mij/ons te hebben, vandaar dat een co-sleeper ons aanspreekt. Echter heb ik nog een paar vragen voordat ik er een aanschaf:</span><br style="font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; background-color: #ece7ec;" /><br style="font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; background-color: #ece7ec;" /><span style="font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; background-color: #ece7ec;">1. Ik heb gelezen dat tijdens de nacht de open kant van de co-sleeper dicht moet, dit zodat de baby niet om kan rollen naar het ouderlijk bed, en het dekbed niet op de baby kan komen te liggen. Nou ben ik nogal een wilde slaper (en hebben wij 2 aparte dekbedden) dus de kans daarop is wellicht aanwezig bij ons. Hoe is dit in de praktijk? En hoe doen jullie dit? (en hoe om te gaan met evt. andere "gevaren" bij een co-sleeper).</span><br style="font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; background-color: #ece7ec;" /><br style="font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; background-color: #ece7ec;" /><span style="font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; background-color: #ece7ec;">2. Mijn oog was gevallen op de Chicco co-sleeper next2me dream, omdat deze makkelijk open en dicht te maken is (althans, zo lijkt het in filmpjes). Maar is dit in praktijk ook praktisch? Het lijkt bij andere co-sleepers dat deze niet zo makkelijk open te krijgen zijn als je zelf in bed ligt, dus alsof je alsnog half uit bed moet om eerst de zijkant te openen alvorens je je kindje kunt schuiven/pakken.</span><br style="font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; background-color: #ece7ec;" /><br style="font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; background-color: #ece7ec;" /><span style="font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; background-color: #ece7ec;">Hoor graag ervaringen van andere ouders </span><br style="font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; background-color: #ece7ec;" /><br style="font-family: 'Lucida Grande', 'Trebuchet MS', Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 13px; background-color: #ece7ec;" /><br /></p>
 
https://www.consumentenbond.nl/veilig-slapen/aanschuifbedjes
Hier schrijft de consumentenbond erover (had je misschien al gelezen). Verder geen ervaring mee. Ik heb de co-sleeper van safety first op het oog. Chicco ook bekeken maar kost het dubbele of meer en recensies zijn niet beter. 


Vroeg me wel af of een aanschuifbedje (hout) misschien fijner zou zijn, ook ivm zijkant die je naar beneden klikt. Maar dat moet misschien idd met twee handen en dus overeind komen. Al moet je dat ook als je de baby pakt ? Wat is voor jou de overweging om voor een chiccomodel te gaan? 
 
Ook nog op, of al wakker ;-)
Had inderdaad de site van consumentenbond gelezen! De Troll en Alvi zijn een stuk goedkoper maar lijken me minder makkelijk naar beneden te klikken dan de Chicco. Maar wat je zegt is waar, je hebt wel 2 handen nodig om de baby goed op te kunnen pakken.

Het Chicco model is inderdaad wat duurder, maar lijkt mij makkelijker naar beneden te klikken dan andere modellen.

 
Ik wou in eerste instantie ook graag de Co-sleeper maar vond het bedje zeer instabiel en wankelig (zeker voor die prijs), vandaar dat ik toch gewoon gekozen heb voor een wiegje en achteraf denk ik ook niet dat een co-sleeper perse een meerwaarde heeft. Een wiegje kun je ook langs je bed zetten, dan slaap je ook een soort van samen. 
 
[quote quote=10324896]Ook nog op, of al wakker ? Had inderdaad de site van consumentenbond gelezen! De Troll en Alvi zijn een stuk goedkoper maar lijken me minder makkelijk naar beneden te klikken dan de Chicco. Maar wat je zegt is waar, je hebt wel 2 handen nodig om de baby goed op te kunnen pakken. Het Chicco model is inderdaad wat duurder, maar lijkt mij makkelijker naar beneden te klikken dan andere modellen.[/quote]
Al wakker helaas, de bijkomende lol van zwanger zijn ?
Op zich maakte me de prijs niet zoveel uit maar ik las de recensies van de safety first en chicco en die waren redelijk gelijk, dan ga ik voor de goedkoopste haha. Maar de manier van open ritsen is wel een goede, daar zal ik eens naar kijken. En het viel me idd op dat de recensies van zowel sf als chicco nier alleen maar positief waren. Dus ben ook wel benieuwd of het echt zo wankel is. 


Ik lees nog even mee, mocht je nog goede tips krijgen verder ??
 
Lees je eens in over veilig samen slapen. Op deze website staat er veel over. Als je borstvoeding geeft is het, met een aantal maatregelen, veilig om met je kindje in 1 bed te slapen. De zijkant van de co-sleeper hoeft dan niet telkens dicht en je hoeft je geen zorgen te maken dat je tijdens het voeden weer in slaap valt. 
 
Ik had bij de 1e een wieg op de kamer en nu een co sleeper van kinderkraft. Ik ben echt fan van een co sleeper! Zeker icm bv is het perfect. 
Bij mij staat de co sleeper iets lager dan het bed (hij kan niet hoger) en altijd open. Eerlijk gezegd nooit bang geweest voor dekens erin oid, ondanks dat ik ook wild slaap. Ik vind het vooral fijn dat ik mn dochter kan zien als ik nog lig. 
 
Mijn co sleeper kan trouwens met banden aan het bed worden vastgemaakt en de open kant heeft wel een kleine opstaande rand dus de kleine kan er nooit uit rollen.
 
Terug
Bovenaan