Co Sleeper

Vraagje.. Ik loop er heel erg tegen aan, net als heel veel andere mensen volgens mij, dat bijna alle co sleepers veel te laag zijn voor een boxspringbed.. niet meer echt van deze tijd vind ik eerlijk gezegd.
Nu heb ik een co sleeper tweedehands aan kunnen schaffen van het merk “safety” maar deze is ook een stuk te laag om hem gelijk aan t bed te kunnen zetten. Is het erg als je de co sleeper meer als wieg gebruikt de eerste weken, puur voor t voeden van het baby’tje en de zijkanten gewoon altijd netjes gesloten houdt. Mijn inziens kan er dan niks gebeuren en is t gewoon makkelijker omdat je dan niet naar de babykamer hoeft te lopen om t kindje te pakken. Zie ik dit goed? Ben benieuwd naar jullie adviezen en tips?

Wij hebben de cosleeper gewoon ook verhoogd (ons bed moest op klossen staan voor de kraamtijd). We hadden hier stevige bakken waar de cosleeper goed op past en precies de goede hoogte heeft ten opzichte van ons bed.

Wij hebben de ikea hack gebruikt. Een Ikea ledikant omgebouwd tot cosleeper met poten op maat van de boxspring. Tegenwoordig hebben de cosleepers een opstaande rand waardoor het niet meer een verlengde van je matras is. Dat wilde ik niet en deze oplossing hielp daar ook goed voor. Ze kon ook tot 8 mnd naast me liggen, omdat het formaat ledikant was. 
Het was heel makkelijk. Man is een uurtje bezig geweest. Op google kan je de tutorial vinden.

Heb je de specificaties van de Snuzpod co-sleeper al eens gecheckt? Wij hebben de 3 en deze haalt wel de hoogte van onze boxspring. De nieuwere variant (Snuzpod 4) kan zelfs nóg hoger worden afgesteld.

Nou ik ben het helemaal met je eens. Vind het echt onzin dat ze bij een cosleeper geen rekening houden met een boxspring op klossen. Wij hebben de snuzpod 4, maar die gaat het op die hoogte ook niet redden (helaas). Zodra de klossen weg zijn wel. Maar ja...

Dus niet echt een oplossing, wel gedeelde frustratie

Dank jullie wel voor alle reacties. Lief van alle tips maar ik ga niet iets aanschaffen voor een paar honderd euro wat misschien niet past. De co sleeper die wij nu hebben (Safety 1st Calidoo Co Sleeper) wil ik gewoon gaan gebruiken, maar die zal ik dan gewoon meer als wieg gaan gebruiken.

Terug
Bovenaan