Co sleeper

Dit word onze eerste kindje dus alemaal nog nieuw
Wij willen als de kleine is geboren straks in november graag de eerste paar weken bij ons op de kamer laten slapen in co sleeper.
Overdag denk ik gewoon in haar eigen bedje?
Maar als zij dan savonds naar bed gaat dan gelijk in co sleeper of pas als wij naar bed gaan in co sleeper ? Hoe doen julie dit?
In haar ledikant heeft ze een velux deken
Moet ze in haar co sleeper dan een lakentje met dekentje?
Sorry voor de vele vragen?

Hoi hoi, spannend hè! De eerste weken slaapt de kleine vooral heel veel bij jou en je partner en overdag in de kinderwagen, box, draagzak en ook gewoon bij je op schoot. Ook 's avonds was dat bij ons het geval. Wij gingen dan samen naar bed, laatste fles en dan in de co-sleeper. Pas vanaf 8 weken sliep onze zoon 1 dutje in zijn eigen bed overdag en nog later konden we hem 's avonds soms in zijn bed leggen of alvast in de co-sleeper met de babyfoon. We hadden de eerste 4-6 weken een lakentje met een dubbelgevouwen deken (hij is van 24-12 dus ook in de winter) en daarna gingen we over op de slaapzak en dat bevalt ons nog steeds heel goed!

Oh en toen hij 's avonds in zijn eigen bed lag, gaven we de laatste fles en namen hem dan naast ons in de co-sleeper! Dat was omdat we het zelf prettig vonden, later lieten we hem liggen tot de nachtfles en ging hij daarna in de co-sleeper.

[quote quote=10487991]Hoi hoi, spannend hè! De eerste weken slaapt de kleine vooral heel veel bij jou en je partner en overdag in de kinderwagen, box, draagzak en ook gewoon bij je op schoot. Ook 's avonds was dat bij ons het geval. Wij gingen dan samen naar bed, laatste fles en dan in de co-sleeper. Pas vanaf 8 weken sliep onze zoon 1 dutje in zijn eigen bed overdag en nog later konden we hem 's avonds soms in zijn bed leggen of alvast in de co-sleeper met de babyfoon. We hadden de eerste 4-6 weken een lakentje met een dubbelgevouwen deken (hij is van 24-12 dus ook in de winter) en daarna gingen we over op de slaapzak en dat bevalt ons nog steeds heel goed![/quote]Jaa super spannend inderdaad
Super bedankt voor je reactie
Met de intake zij de kraamzorg dat ze niet in box mag slapen want moet speelgedeelte en slaapgedeelte apart houden
Mij leek het juist inderdaad fijn overdag in de box slapen en bij ons in de armen
Overdag niet in bedje heb haar graag bij me straks

Ik snap wat de kraamverzorgster zegt hoor, maar wij hadden de eerste weken geen speelgoed in de box en ook geen mobile, alleen een babynestje dus was het een soort ledikantje maar dan beneden! Toen onze zoon wat actiever werd en echt om zich heen ging kijken werd de box meer een speelplek en wilde hij er ook niet meer slapen!

[quote quote=10488002]Ik snap wat de kraamverzorgster zegt hoor, maar wij hadden de eerste weken geen speelgoed in de box en ook geen mobile, alleen een babynestje dus was het een soort ledikantje maar dan beneden! Toen onze zoon wat actiever werd en echt om zich heen ging kijken werd de box meer een speelplek en wilde hij er ook niet meer slapen![/quote]Ja inderdaad dat hebben wij in het begin ook niet
Wij hebben een box met een box matras en een boxkleed is dat ook goed of is een babynesje beter?

De eerste weken wilde onze dochter absoluut nergens anders slapen dan op ons. Daarna ook wel eens in de box (wat de eerste 3 maanden een slaapplek was), wandelwagen of als ik erbij lag de cosleeper. Zware maar mooie periode. Na 3 maanden ging ze een dagslaapje in haar bedje doen, en konden we haar in de avond alvast in de cosleeper te slapen leggen. Ik had vooraf absoluut geen realistische verwachtingen hierin en was erg blij weer een avond te hebben. De eerste weken huilen babies ook veel savonds en is er weinig slapen bij. Maar je kunt mazzel hebben hoor, die zijn er ook. 
Maar luister lekker naar je moederhart straks. Jij weet straks wat werkt om je kindje in slaap te krijgen. Die eerste maanden kun je ze nog geen slechte gewoonten aanleren, die capaciteit hebben ze nog niet. Dus doe lekker wat werkt voor jullie.

Terug
Bovenaan