Co-sleeper

Hoi!

Ik ben op zoek naar een goede co-sleeper.

Ik ben:
1. benieuwd welke jullie gebruiken en
2. waar je op moet letten bij de aanschaf van een co-sleeper.

Groetjes AS (ruim 23 weken zwanger van eerste kindje)

Hey!
Zelf heb ik deze voor onze dochter gebruikt en vond m erg fijn!

https://www.vanastenbabysuperstore.nl/wieg-co-sleeper-bedside-open-40x80-naturel?gclid=EAIaIQobChMI4ZSekK6U-QIV0I9oCR1oZAaGEAQYASABEgKgpPD_BwE
Dat hekje kan je omhoog of omlaag schroeven dus wij hadden eerst 6 weken een co sleeper maar sliepen toch wat onrustig op die manier en hadden er toen echt een wieg van gemaakt en even verderop in de kamer gezet. Nu staat hij als ‘bankje’ in de kamer van mn peuter met wat knuffels erop.
Straks als onze 2e dame wordt geboren gaan we hem weer als co-sleeper gebruiken.

Waar ik op lette was dat de zijkant open is ivm ventilatie, de maat geschikt was voor een aerosleep matras / topper, de ruimte tussen de spijlen niet groter dan 6,5 cm, de hoogte aansluit bij ons bed.

Ik had het wiegje van Amelie Petite - 
CO SLEEPER / AANSCHUIFBEDJE «LILLY» 90X40CM. 

Ik zie nu wel dat deze niet meer verkrijgbaar is, misschien nog via martkplaats. Ik vond deze super fijn want deze is iets groter dan de meeste wiegjes, dus hij heeft er tot ongeveer 6 maanden in geslapen op onze kamer. Hij was op een gegeven moment wel een beetje klein, maar hierdoor kon hij wat langer onder een dekentje ingestopt worden omdat hij er niet in kon rollen :)

Ik heb de ikea hack gedaan. Google maar. 
Heel fijn dat het een ledikantformaat is want we hebben hier tot 8 maanden aan cosleepen gedaan. Had van mij nog wel langer gemogen. Nummer 2 slaapt er ook alweer 4 maanden in en die zie ik voorlopig nog niet weg gaan daar. 
Het is helemaal niet moeilijk. Mn man had het in een uurtje of 2 voor elkaar. En voordeel: je kan elke hoogte doen die je wil. Dus ideaal met hoge boxsprings. 
En geen opstaand randje ertussen, gewoon zoals hoort een verlengde van je eigen matras.

Terug
Bovenaan