<p>Hoi moeders (vaders?),</p><p>Even een praktische vraag. </p><p>Wij doen aan co-sleeping. Dus een bedje aan ons bed vast en matrassen tegen elkaar zonder afscheiding ertussen. Zo'n omgebouwd zweeds warenhuis ding dat dus niet afsluitbaar is. </p><p>Dochter is nu 14 weken en tot nu toe was het een ideale oplossing. Ze slaapt erg goed van een uur of 8 a 9 tot de volgende ochtend met rond 2 uur en rond 5 uur een voeding. Zelf hoef ik bijna nooit mijn bed uit. </p><p>Maaaaar ik lig nu vanaf 8 uur ongeveer dus samen met haar in bed. In het begin moest dat wel, omdat ze het heel erg aanvoelde dat ik niet in de buurt was en ook lang deed over in slaap vallen. Was ook niet erg en voor mijn rust ook nodig.</p><p>Nu ze wat beter slaapt zou ik graag willen proberen om in de avond weer een uurtje naar beneden te gaan. We hebben een babyfoon. Maar dan ligt ze dus niet veilig met het hele bed om doorheen te rollen. Rollen kan ze nog niet, maar dat komt er wel aan. Afsluitbaar maken is of tot op het matras, of tussen de matrassen waardoor er een kier is als ie open staat. Beiden niet 100% veilig. Of overdrijf ik? </p><p>We hebben ervoor gekozen om niet rond 11 uur wakker te maken voor de fles en haar zelf het doorslapen te laten regelen. Enerzijds omdat 11 uur ook niet onze bedtijd is anderzijds omdat ze slecht drinkt als je haar wakker maakt en vervolgens om de 3 uur komt. Dus tot 11 uur in eigen kamer, wekken, fles en dan in cosleeper is ook niet ideaal.</p><p>Hoe doen andere co-sleepers dit? Ben vast niet de enige die hier tegenaan loopt. </p>