coca cola

Klopt, cafeïne kalmeert de maag, hoewel dat bij zwangeren ook weer anders kan uitpakken, zie hierboven. Fijn dat het bij jou wel werkt. Slecht voor de baby is het niet per se, als je maar geen liter per dag drinkt.
 
Volgens mij kalmeert cafeïne de maag niet, maar wordt deze juist onrustig. Ook heb je door het gebruik van cafeïne tijdens de zwangerschap een verhoogde kans op hartkloppingen, hetgeen weer niet goed is voor de baby. OK, een glaasje per dag zal wellicht geen kwaad kunnen, maar heel frequent gebruik, zou ik persoonlijk niet doen.
 
Je mag volgens de richtlijnen 2 koppen koffie per dag, en in cola zit veel minder cafeine, daar moest je echt veel van drinken wilde je aan hetzelfde gehalte van cafeine komen. Een halve liter kon zeker geen kwaad (als je geen bezwaar tegen alle suikers had)
 
Als je heel vaak en regelmatig cola drinkt is je lichaam het gewent en zal het dus minder werken, dat noemt men gewenning. Als je bijna nooit cola drinkt net als ik werkt het super, tegen miselijk, maar ook bij maagzuur. Klopt hoor, hoe het precies zit weet ik niet maar het werkt.

Groetjes Saab
 
Terug
Bovenaan