Codeine

Hoi

Ik vroeg mij af of codeine gebruikt kan worden tijdens zwangerschap. Ik ben nu 10 weken zwanger en heb sinds kort een hoest die hele dagen duurt, (chronische hoest). Ik slaap niet en heb er allerlei vervelende klachten door. Ik wil codeine gaan slikken. Wie weet hier meer over.

 
Ik zou dit echt even aan m ´n huisarts vragen! Ik heb zelf geen idee maar heb ooit uit eigen beweging codeine geslikt en kreeg toen longontsteking. Die hoestprikkel krijg je niet voor niets en mag je nooit zomaar onderdrukken met codeine. Ik heb zelf tijdens mijn eerste zwangerschap een hormoonzalf gebruikt die ik absoluut niet mocht gebruiken en heb een miskraam gekregen. Echt, als je het zomaar doet en het gaat mis vergeef je het jezelf nooit!
 
Hoi,

Ik zou (zeker in de eerste 16 weken )geen risico nemen, vraag het even bij de apotheek.
Ik heb na de 16e week een enkele keer codeini gebruikt, was toen maar een keer nodig en de klacht was weg.
Weet niet od codeini voor aanlegproblemen kan zorgen.
 
Ik ben zelf 34 weken zwanger en heb net ook codeine gekregen van mijn huisarts. Het is volkomen veilig (ook volgens de apotheek), mits in lage dosering voorgeschreven (10 mg tabletten). Gebruik het alleen als je het nodig hebt (bijv. 's avonds om te slapen) en pas op met autorijden of het bedienen van machines. Je kunt er duizelig van worden.
 
Je kunt denk ik het beste even met je huisarts overleggen. Het kan zijn dat codeine schadelijk is voor je babytje. Vooral omdat er in de eerste 3 maand veel wordt "aangelegd"
Succes!
 
Terug
Bovenaan