Coeliakie en Zwangerschap

Wie heeft er nog meer Coeliakie en is in verwachting of heeft al een zwangerschap achter de rug? Ik heb deze week gluten binnen gekregen en maak me nu best zorgen.. hoeveel kan dit kwaad? Of geeft een keer glutenfout geen risico's? Ik heb nog niet heel lang deze diagnose..
 
Hi mama,
Ik heb een gluten en lactoseallergie. Helaas heb ik recent ook gluten binnen gekregen door een fout van mijn partner. ? Daar had ik behoorlijk last van maar volgens de verloskundige had het geen effect op de baby gelukkig. Mijn weerstand werd daardoor meteen minder en kreeg ik ook nog eens de griep te pakken. Volgens de verloskundige zit de baby veilig in zijn coconnectje (de baarmoeder) en heeft die daar geen last van zolang je maar voldoende voedingsstoffen blijft eten.
Ik hoop dat je zo een beetje geholpen bent.
Liefs, Suzanne
 
Hoi! 
Hier nog een mama met coeliakie. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik mij hier ook wel eens druk om gemaakt, maar wat Suzanne hierboven ook zegt: het kan geen kwaad. Zolang je gewoon je voedingsstoffen binnenkrijgt is er niks aan de hand! Ook deze zwangerschap alweer een glutenfout gemaakt (is soms best lastig met een dreumes die wel gluten eet), helaas soms niet te voorkomen. 
Liefs
 
Terug
Bovenaan