Cola drinken

A

Anoniem

Guest
Mijn man zei dat hij dacht dat cola drinken niet zo goed is voor de zwangere vrouw?

Hoe denken jullie daarover??

Ik drink nml heel graag Cola (light)

Nog hele fijn kerstdagen,

Liefs Nakomertje,
6 weken, 1 dag
3e kindje

Hoi,

Het schijnt zo te zijn dat je cola, net als koffie inderdaad met mate moet drinken dit omdat er ook in cola cafeine zit.
Zelf drink ik ook darrom bijna geen cola en zeker geen koffie meer. Vind koffie ook niet meer lekker sinds ik zwanger ben.
Ik geloof dat ze in de supermarkt ook cafeine vrij koffie hebben dan zou je daar eens voor moeten kijken.

Groetjes, Patricia

Hallo op deze eerste kerstdag!

Een beetje cola zal vast geen kwaad kunnen, denk ik. Het hangt er van af hoe veel je drinkt. Cafeine is niet goed (niet voor niks max 3 koffie per dag...) voor het kindje en in cola zit ook cafeine. Bovendien is light cola gezoet met synthetische zoetstoffen die sowieso niet goed voor je zijn, maar ik geloof ook niet voor een zwangere vrouw als het te veel is. maar wat is precies te veel???
Van koffie weet ik het, maar niet van cola. Misschien een vraag voor de VK?

Fijne dag nog!

Af en toe een colaatje kan vast geen kwaad. Neem alleen niet de light versie. Aspartaam is namelijk wel slecht voor een zwangere vrouw en dit stofje zit in de meeste light dranken. Dus als je het drinkt dan met mate en niet meer light. Ik dronk ook altijd veel cola light maar ik ben ermee gestopt toen ik op internet las dat aspartaam een miskraam in een vroege zwangerschap kan bevorderen. Nou dan maar even niet...ik zit nu noodgedwongen aan de karvan cevitan aarbei. Best lekker!
gr.Ing

Hallo,

Zelf heb ik me er nooit druk om gemaakt. hoeveel cola ik mag drinken.
Bij mijn eerste heb ik daar helemaal niet op gelet. En ze is goed gezond ter wereld gekomen.
Ook tijden deze zwangerschap denk ik daar ook weer niet over na. Maar natuurlijk overal waar te voor staat is niet goed. Dat is met alles.

Groetjes Linda

Hi dames,
Ik heb gewoon normaal gedaan, wat ik ook deed toen ik niet zwanger was.
Als je wat verder zwanger bent, zo rond de twintig weken en hem of haar goed voelt, kun je soms zien dat je kindje drukker wordt, maar dat is ook met andere suikerhoudende produkten. Soms dronk ik veel cola  en soms niet.
Ik dronk vooral veel Karvan Cevitam, gemiddeld twee liter op een dag.
Het is maar net wat je lekker vindt, en ik dronk ooit ook wel eens meer dan drie koppen koffie op een dag.
X

hoi,

In cola light zitten idd soort van zoetjes. Dit schijnt niet zo goed te zijn. Maar alles met mate....

Zelf drink ik nog wel een cola light, maar meestal drink ik limonade. Vind ik net zo lekker.

Groetjes  Sandra
(24 wkn 6 dgn)

Terug
Bovenaan