Cold Turkey Speen

<p style="text-align: left;">Onze mini is 13 maanden oud en we willen graag dat hij de speen niet meer nodig heeft in bed. Tijdens het spelen overdag heeft hij geen speen. Nu is het namelijk zo dat we elke nacht, elk uur één of twee soms drie keer per uur eruit moeten om speen terug te stoppen. </p><p>Wie heeft er ervaring met het zomaar stoppen op deze leeftijd? Ik zie er zo tegen op, maar deze nachten zijn niet meer vol te houden. </p>
 
Geen ervaring mee maar kan je niet meerdere speentjes in bed leggen, of spenen met glow in the dark zodat je zoontje ze zelf terug kan vinden?
 
Ik geef de mijne eentje in dr mond en eentje in dr hand.. als ze er eentje verliesd heeft ze de andere nog en stopt ze die zelf in dr mond. Wellicht kun je dit ook proberen? 
 
Wij hebbeb 2 spenen met een knuffel eraan, want mijn zoontje had dat ook. Dus als nu zijn ene speenknuffel uitvalt pakt hij vanzelf de andere. Omdat er denk ik een knuffel aan zit pakt hij deze makkelijker
 
Heftig jullie nachten met iedere keer er uit moeten voor de speen ? zoals gebruiker hierboven ook tipt hebben wij ook voor ons, toevallig ook 13maanden oude, zoontje een speen met tuttellapje/knuffeltje. Lapje heb ik in het begin vaak bij mij gedragen en pakt hij zelf in de nacht in zijn bedje. Als je nog niet perse met de speen wil stoppen, is dat misschien nog een optie? Verder helaas geen ervaring dus met opeens stoppen..
 
Hier hetzelfde drama! De speen valt dan tussen de spijlen en de muur of helemaal buiten het bedje. Meerdere spenen geprobeerd maar omdat ze zo onrustig slaapt ligt ze er dan weer boven op, of ze vallen alsnog uit bed. Ze heeft ook een knuffel, maar daar kan ik de speen niet aan vast maken. Deze houdt ze tijdens haar slaap ook dichtbij haar gezicht. Dus een extra knuffeldoekje wordt dan weer druk in bed. Nu zag ik van die Hoofdbeschermer matjes die je in bed kunt hangen. Dan valt de speen er in ieder geval niet meer naast of uit bed. Misschien dat dat helpt, wel weer een investering.
cold turkey ervan af was drama! Bijna een traumatische ervaring voor haar ?. Lastig dus! De tweede is onderweg, het zou fijn zijn als de eerste de nachts door gaat slapen of mij in ieder geval laat slapen ☺️
net een speeltouwtjw geprobeerd, een platte zodat ze toch op haar buik kan slapen. Maar daar trapt ze niet in. Moest er eerst af dat ding ?... dus nog meer ideeen?!
 
Terug
Bovenaan