combi bv en fv

A

Anoniem

Guest
Dag dames.
Ik ben sinds 12 juli moeder geworden van een tweede zoontje. Ik geef hem ook bv, en dat gaat eigenlijk harstikke goed, en dat wil ik ook zo lang mogelijk volhouden. Ik ben alleen, nu al haha, gesloopt door de gebroken nachten. Ik kan echt heel slecht tegen weinig slapen, en dat begint nu een beetje op te breken. Maar ik heb het er graag voor over omdat ik bv heel belangrijk vind voor hem..
Nu opperde mijn man het idee om misschien om 11 uur de bv te vervangen door een flesvoeding, zodat ik ook eens vroeg naar bed kan en dat hij die dan kan geven, en dat de kleine daar misschien iets langer op slaapt..
Zou dat goed blijven gaan met de bv dan?? Of kan ik beter kolven en de kleine dat dan geven in een flesje??
Gr. Anne-Marie
mama van Tim (2,5) en Jesse (12-7-07)

Hoi Anne-Marie,

Het zou inderdaad het beste zijn als je kon kolven en dat je man dat dan aan je baby gaf.
Maar bij mij lukt het kolven niet, of nauwelijks, ben de hele dag bezig om 50 cc bij elkaar te krijgen, dus ik geef nu hypo-allergene kunstvoeding erbij, omdat ik straks weer aan het werk moet en Umut dan dus KV moet krijgen.
Ik vervang nu 1 voeding door KV en ik merk niet dat mijn borstvoeding terugloopt, maar ik hoor van anderen dat dat dus wel kan gebeuren, dus dat moet je zelf even in de gaten houden.
Straks hoop ik 's morgens en 's avonds (en 's nachts, want Umut komt ook nog 1 of 2x per nacht) BV te kunnen geven en overdag dan FV.
Maar als jij 1 voeding wilt vervangen dan denk ik dat dat geen probleem is voor je BV.
Succes ermee, groetjes Anneke

Hoi Anne-Marie,

Ik zou je inderdaad ook adviseren om te kolven. En dan kan je man de laatste voeding geven. Mijn dochter is nu 9 wkn en slaapt nu z'on 6 uur achtereen. Ik geef haar dus elke nacht nog borstvoeding. Er komt vanzelf een regelmaat.
Als je toch flesvoeding wil doen, dan zou ik hypo-allergeen doen, heb je geen kans op allergien, dan bij "gewone"melk.
Succes,
Groetjes Marieke

Hoi,
n
Zlef eb ik bij mijn eerste zoontje ook borstvoeding gegeven en die voeding van 11 uur 's avonds vervange door flesvoeding. Dat ging eigenlijk heel goed. De borstvoeding is niet terug gelopen en ik rustte lekker uit. Wat ook belangrijk is als je borstvoeding geeft.

Bij mijn 2e zoontje (10-07-07) ben ik er ook mee begonnen maar al gauw ben ik volledig overgestapt op de flesvoeding ivm borstontsteking.
Ik zou het gewoon proberen. Lukt het niet, kun je altijd kolven. Doen wat goed voelt!

Gr Yvet

Terug
Bovenaan