Combi kunstvoeding en borstvoeding voor slapen gaan?

Hoi allemaal,

Mijn zoontje is nu 11 weken precies. Tot nu toe heb ik alleen maar borstvoeding gegeven. Dit gaat goed hoor, alleen slaapt hij nog niet door. Hij heeft wel een paar keer per week sinds kort dat hij 5 uur achtereen slaapt als hij naar bed gaat, maar vaak is het 4 uur maar. En de rest van de nacht wordt hij sowieso om de 2 a 3 uur wakker.. Dus doorgaans voed ik hem zo'n 2 a 3 keer s nachts. En hij is vaak rond 0530-0600 uur wakker. Ik weet dat dit erbij hoort, maar binnenkort moet ik weer gaan werken, en zie dus erg tegen die gebroken nachten op dan. Ik zit te kijken hoe hij iets langer kan slapen (niet gelijk 8 of 10 uur achtereen, want dat acht ik niet haalbaar hoor).
Heeft iemand ervaring met het geven van de helft kunstvoeding en helft drinken uit de borst voor het slapen gaan? Ik weet dat kunstvoeding niet gegarandeerd een kind kan laten doorslapen, maar misschien helpt t iets.. ik ga dat sowieso vanaf vannacht proberen. Of zou een hele fles kunstvoeding beter zijn?? Rijstebloem door voeding is hij nog te jong voor denk ik he?
Dank alvast voor de tips!
 
Je kunt het proberen half/half werkt het niet naar verwachting kun je daarna nog vervangen voor een volledige kunstvoeding.
 
Wij zijn met 3.5 maand begonnen met bijvoeding, omdat ons zoontje er al zooooo aan toe leek. Maar als je kindje niet de aanwijzingen geeft toe te zijn zou ik daar wel voorzichtig mee zijn ze kunnen er ook op reageren.
 
Je kunt het proberen! Bij mijn baby werkt het helaas niet. Denk wel goed om te kolven als je geen borstvoeding geeft. Doordat ik ben gaan werken en ik moest combineren met kunstvoeding is de melkproductie echt veel minder. Doordat m'n baby naar de opvang gaat en daar erg moe van wordt slaapt hij veel langer. Soms wel 8-10 uurtjes achter elkaar. 
Als je niet wil kolven savonds dan kun je misschien na de borstvoeding nog kunstvoeding geven. En kan je baby met een hele volle buik slapen. In het begin kan je baby wel last van krampjes krijgen omdat hij moet wennen aan de kunstvoeding.
Daarnaast denk ik goed om bij je werkgever te melden dat je gebroken nachten hebt en om begrip vragen. Ga je kolven op werk? Ik vind het super fijn. Even extra rustmomentjes voor mezelf.
 
succes!
 
Ja ik ga zeker kolven op werk. Idee is 2x, maar 3x is beter voor mn borsten denk ik. Kijken of dat haalbaar is. En ik start met 2 dagen werk, 1 dag thuis administratie. Daarna evt meer. 
En opvang kijk ik ook naar uit haha! Dat ie dan nóg langer slaapt. 
Ik heb sinds gisteren 100 ml kunstvoeding gedaan en erna de borst. Hij dronk uit één borst nu, maar wel 10 min. Dus helft kunst en helft borst ongeveer. En hij sliep al 5,5 uur ip 4 a 5! Maar verschil was vooral dat hij de keer erna 4 uur sliep, en meestal is de tweede slaapronde 's nachts 'maar' 3 uur max. Dus ik had een fijne nacht:) 
Kijken hoe dat de komende dagen gaat. Evt kan ik nog helemaal kunstvoeding doen 's avonds. Maar zo t nu gaat kan hij wel beter opbouwen tbv zn darmen. 
 
Terug
Bovenaan