Combi werk en gezin lukt dat een beetje?

Hoi,
ik vind het behoorlijk druk 28 uur werken en het thuis runnen. Op zich heb ik daar mijn draai wel in gevonden, zodat alles doorloopt. Ik plan ook genoeg vrij voor mezelf in. Wat ik wel merk is dat wel alles in die vrije dagen gepropt moet worden en alles wat ik zonder Quinn wil doen gepland moet worden. Op zich wist ik dat natuurlijk van te voren wel, maar nu is het realiteit en af en toe best lastig en druk.
Verder heb ik net 2 cursussen op het werk achter de rug (heb een nieuwe baan) en die werden natuurlijk net gepland op de dagen dat ik eigenlijk niet zou werken. Joepie.
Maar goed, dat hebben we gehad. Vindt het trouwens wel lekker dat we zo de zomervakantie in gaan en het hopelijk beter weer wordt. Lekker samen fietsen en op een terrasje. Heerlijk.
Ook al moet ik dan werken, dan nog heb ik wel meer het vakantiegevoel.
Hoe lukt het jullie om alles met elkaar te combineren?
Groetjes Veerle

of alles lukt om met elkaar te combineren???
Nou.....Nee!

Ik werk in de zorg, dus wisselende diensten. gemiddeld 24 uur per week. maar dat houd in de praktijk in, de ene week 5-6 dagen en de andere week 1 dag. en dan ook nog om het weekeinde.
en dan het huishouden, jeetje wat een puinhoop! ik moet eigenlijk naar de fysio maar ik heb echt geen idee hoe ik dat moet gaan plannen, om de kleine dan alweer naar de oppas te brengen! dus ik heb nog geen afspraak gemaakt.

Maar het mag idd wel beter weer worden, dan kun je in ieder geval nog even lekker buiten van de zon genieten, of lekker gaan wandelen.

Hoi Hoi,

Ook ik werk in de zorg, dus ook wisselende diensten en in het weekend, mijn man heeft ook wisselende werktijden, vooral s'avonds en s'nachts dus dat schiet niet zo lekker op. Gelukkig is oma heel flexibel. maar het vergt nogal wat plannen. Het huishouden tja dat doen we gelukkig samen, maar dat loopt wel een beetje achter...ach dat vind ik minder belangrijk..de zomervakantie staat nu voor de deur en dan gaan mijn ouders 4 weken op vakantie dus dat word weer een uitdaging.

Groetjes Monique  

Hier gaat het (afgezien van de eindejaars-stress) eigenlijk opmerkelijk goed...ik had een veel grotere chaos verwacht. Ik was er na mijn verlof echt weer aan toe om te gaan werken en vond het heel fijn. Ik merk dat ik het  nu (volgens mij komt het echt door de zwangerschapshormonen) eigenlijk steeds moeilijker vind om Esther achter te laten, dus ik ben blij dat het bijna vakantie is.

Maar ik geniet van mijn werk en mijn collega's, het huishouden doen mijn man en ik samen en gaat goed genoeg (lage eisen stellen, hihi) en nu we ons ritme gevonden hebben, heb ik ook weer tijd voor mezelf. Het valt me 100% mee! Ik vraag me wel eens af hoe dat nou straks moet met 2 kleintjes, maar goed, dat zal dus ook wel weer goed komen...

Groetjes,

Eveline

Pfffff, laten we het maar niet over huishouden hebben, hihi.
Is momenteel echt een puinhoop. De laatste weken van het schooljaar werk ik bijna fulltime. Vorige week op kamp geweest, as maandagavond musical (ik schiet al in de stress als ik denk aan al het werk dat nog gedaan moet worden voor maandag), rapporten schrijven, afscheidsavond met mijn eigen groep . Oh ja, aankomend weekend met de hele fam naar Burgers Zoo. En dan natuurlijk mijn 'gewone' baan ernaast. Allemaal heel gezellig hoor, maar ik heb echt uren tekort in de dag.
Ben blij dat ik af en toe even achter de laptop kan, haha.
Tja, ik zou nu ook kunnen staan strijken, maar dat zie ik eventjes niet zitten!

Terug
Bovenaan