Combinatie borstvoeding en flesvoeding

hallo allemaal,

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Dylan is momenteel 41/2 maand en krijgt vanaf de geboorte borstvoeding. Nu ben ik na 31/2 maand weer aan het werk gegaan en krijgt hij overdag de borstvoeding met de fles. Die combinatie van borstvoeden of via de fles heb ik de afgelopen 4 maanden wel vaker toegepast en is nooit een probleem geweest. Van de ene op de andere dag weigert meneer de fles. Hierdoor krijgt de oppas of maar enkele cc naar binnen of helemaal niets. Aandringen moet ik niet aan denken aangezien hij dan de hele buurt bij elkaar gilt. Hij drinkt om 5 uur in de ochtend en soms na o8 uur aan de borst voor ik naar het werk ga. Hij zou dan voor de middag normaal tussen 12:00 en 13:00 weer de fles moeten krijgen. Maar dat laatste lukt dus niet. Het ligt ook niet aan de oppas aangezien het zelfde gebeurt bij mijn man als die zijn zorg dag heeft. Het gebeurt niet wanneer ik mijn zorgdag heb dan drinkt meneer volledig aan de borst op de juiste tijdsstippen.
Op de dagen dat ik moet werken lijkt het  er op dat hij dan wacht tot ik thuis kom en begint dan zijn schade in te halen.
Ik geef hem dan zowel de fles als de borst. Dat laatste omdat mijn borstvoeding de laatste week achter is teruggelopen. Het vreemde is dat hij van tussen 17:00 en 21:30 zijn schade aan het inhalen is. Ik vraag me af of iemand anders ook bekend is met dit verschijnsel. Ik maak me namelijk zorgen aangezien er teveel tijd gaat zitten tussen de voedingen. Hij lijkt er weliswaar geen last van te hebben, erg levenslustig en zo maar toch. Wie o wie kan mij hier op weg helpen om dit weer in juiste banen te leiden.
 
Hoi,

Ik heb zelf niet echt een combinatie van bv en fles gegeven, maar mijn dochter (drinkt kv) ging bij 41/2 maand wel opeens dr fles weigeren. Ook meestal 's middags. Volgens het cb kan het met een sprongetje te maken hebben wat ze rond die tijd hebben. Ik kreeg het advies om het gewoon aan te bieden als het tijd was, en wilde ze niet, dan wacht je nog een kwartiertje en bied je het weer aan. Geen oorlog aangaan en niet dwingen, dan maak je het alleen maar erger. Het ging bij Rosa beter als ik haar lopend de fles gaf (aan het begin van de voeding, als ze eenmaal dronk ging ik zitten). Wat ook hielp was om haar eerst in slaap te wiegen en dan de fles erin te stoppen.
Misschien is het bij jou ook wel een sprongetje en heeft het verder niets met de combinatie te maken. Bij ons heeft het ongeveer een week geduurd. Ze heeft het soms nog wel eens een dagje.

Succes! Ik weet hoe frustrerend het kan zijn.

Desiree
 
Terug
Bovenaan