Combinatie borstvoeding/ flesvoeding?

Hoi,
Zijn er meer vrouwen die een combinatie van borst en fles geven en hoe doen jullie dat? Dus hoeveel voedingen borst en hoeveel fles?
En hoe bevalt dat?
Mijn zoontje is nu 16 weken oud.
Groetjes Esther

ik geef elke avond 1kv en de rest borst.. puur om het mezelf wat makkelijker te maken.. ik kolf dan wel!!

bevalt super en mn meissie vind alles prima gelukkig!!

waar twijfel je aan? en geef je nu volledig bv?

hoi hoi,

ik die het nog weer iets anders... ik geef naima 1 fles afgekolfte bv en 4 flessen kv, omdat ze te vroeg geboren is en niet genoeg uit de borst kan drinken. ik leg haar af en toe aan, maar dan weet ik dat ze niet genoeg binnenkrijgt, ze moet er heel veel moeite voor doen. dus ik ben nog steeds aan het kolven. (al bijna 6 mnd)

liefs, SOPHIE
mama van quinty 04-10-2004 en naima 24-11-2006, 32 wkn, was 19/1/'07 uitgerekend

Ik heb een tijdje 's avonds om 19.00 uur een fles gegeven om mezlef even wat rust te gunnen, de rest BV. Nu lijkt het rustiger te worden, maar Loek ziet er af en toe onbevredigd uit en omdat ik nog twijfel geef ik soms een (half) flesje als de Bv nog te kort geleden is. Echt regelmaat zit er niet in. Ik wil graag alleen BV geven, maar ik blijf de indruk houden dat het niet genoeg is. Na zo'n flesje is hij verzadigd en tevreden (en slaapt hij makkelijker)

Groeten
Rosanne

hoi hoi,

onze thom is nou 9,5 weken oud en krijgt al vanaf 3 weken de combinatie van BV en de fles.
nu krijgt hij 6 voedingen waarvan drie BV en drie KV, in de volgende volgorde:
7u BV
10u KV
13u BV
16uKV
19uKV
22uBV
evt 's nacht BV (omdat 's nachts aanleggen de productie extra stimuleert!)

Eigenlijk zou hij met KV 5 flesjes mogen, maar aangezien ze van BV nooit te \veel binnen krijgen en het sneller verteerd heb ik in overleg met het CB voor deze oplossing gekozen en het gaat zo prima.
rond een uur of 18 kolf ik nog een keerjte af om een vooraadje op te bouwen. en de productie goed op gang te houden.

Thom groeit er prima op en ik las net bij een andere topic dat alsje minder vaak bv geeft per dag alle afweerstoffen in de  overige borstvoedingen gaat zitten, dus nou hoef ik me al helemaal niet meer schuldig te voelen dat ik het half half doe.

ik vind het erg fijn dat ik het eens uit handen kan geven en ik dadelijk op mijn werk niet tig keer hoef te kolven, maar gewoon 1 keer. ik kan er anders toch niet de rust voor vinden.

groetjes en succes Anneke

Terug
Bovenaan