combinatie bv/kv


Hallo allemaal

Ik heb een vraagje, mijn dochter Alessia is nu bijna 5 mnd ( ze is van 16-10) en krijgt nog steeds borstvoeding.
Sinds 4 weken ben ik weer aan het werk, ik heb de eerste 3 weken 18 uur gewerkt, maar vanaf deze week werk ik 26 uur.
Dat is dus 2 hele dagen, van 9 tot half 5.
Het was de bedoeling om te kolven hiervoor maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik werk ook de ma,di en woeavond, en hiervoor moet ik ook kolven, en het lukt me dus niet om ong 600 cc af te kolven voor de donderdag en 600 cc voor de vrijdag. ( 3 flesjes van 200 cc dus)
Nou zou ik het gaan invriezen, maar ik heb dat nog nooit gedaan en ik ben eigenlijk ook bang dat Alessia het niet wil.
Ze wil afgekolfde melk al niet meer als het langer dan 1 dag in de koelkast heeft gestaan.
Ik vind het best zonde, want wou dit eigenlijk niet, maar ik wil gaan kijken of ik het dan combineren met kv.
Bijvoorbeeld de donderdag en de vrijdag als ik aan het werk ben kv geven en de rest gewoon zelf live voeden.
Nou is mijn vraag of dat wel kan.
Ik wil heel graag bv blijven geven maar ik denk dat kolven gewoon niet de optie is omdat ik in het begin van de week al in de stress schiet als ik er aan denk.
Dit is niet bevordelijk voor mijn produktie die dan ook drastisch terugloopt.
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik weet echt anders niet wat te doen, als zij ingevroren melk niet wil, zit ik met een probleem!
Ik ben nog niet zover dat ik mijn baan er voor wil opgeven al is het zeker wel bij mij opgekomen maar financieel kan dat echt niet!

Ik hoop dat iemand bruikbare tips heeft en advies!

Liefs Sarah mv Alessia 16/10/05
 
Hoi Sarah,
Hier word ook nu Joost 6 maanden is fles en kunstvoeding gecombineerd.
Hij kreeg tot deze tijd wel altijd alleen maar afgekolfde moedermelk en had er geen probleem mee dat het was ingevroren of wat ook.
Bij onze oudste was het zo dat hij wel uit de fles wilde drinken maar geen kv dus je moet het eerst maar eens proberen of ze dat wel wat vind.
Je kunt dan op je werk kolven en dat wat je dan te kort komt aanvullen mer kv.
GRoeten Marieke Mv Rick 17-09-03 En Joost 21-09-05
 
Hallo,

Thimo is nu 6 maanden en ik heb ook een tijdje bv, gekolfde melk en melk poeder gegeven. Hij kreeg zelfs poedermelk direct na de borst als bijvoeding en dat ging ook goed, hoewel hij de eerste keer wel moest wennen. Thimo heeft de gekolfde melk altijd gedronken ook al was die ingevroren geweest. Ze moeten denk ik gewoon even hieraan wennen.

Groetjes,
Natalie
 
Hallo,
Ik heb ook een tijd gekolfd toen ik weer aan het werk was. Mijn zoontje had geen probleem met ingevroren melk. (Ik had van te voren een kleine voorraad in de vriezer)
Ik kolfde voor de volgende dag en als ik net niet genoeg had vulde ik het aan met zo'n pakje kant en klare kv van Nutrilon. Dat is mij en mijn zoontje prima bevallen. Je zou ook kunnen kiezen voor bijv, 's morgens en 's avonds bv en de rest kv, maar ja, dat moet je willen en dan moet je ook langzaam die voedingen van overdag afbouwen. Zo heb ik dat later, toen het kolven niet meer ging, ook gedaan en dat ging goed.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Wilma
 
Terug
Bovenaan