Combinatie fles/borstvoeding

Mijn dochter is 18 weken oud. Zij krijgt 3x per dag bv (begin van de ochtend en vroeg en laat op de avond). Overdag 2 x de fles. Ze krijgt nu meer honger en ik heb daarom het idee dat ik haar meer zou moeten geven. Maar dan wel zo dat het niet ten koste gaat van de borstvoeding. Is dit mogelijk denken jullie?
Wanneer ik haar overdag pap geef gaat ze misschien 's avonds wel minder drinken.. Iemand tips?

Alvast bedankt!
 
Hoi hier een BV mama,

Ik geef al 6 1/2 maand BV met de daarbij behorende twijfels op zijn tijd.

Ik denk dat BV altijd een kwestie blijft van vraag en aanbod. Je kindje vaker aanleggen als het honger heeft zorgt voor meer vraag en dus ook meer productie.
De trek van je kindje stillen met iets anders dan BV zorgt er voor dat er minder vraag is dus gaat ook je productie achteruit.

Ik denk dat twijfels horen bij BV geven, maar 95% van de tijd zijn je twijfels echt onterecht. Soms is je kindje een dagje wat minder tevreden, maar dat ligt natuurlijk niet altijd aan de voeding.

Als je kindje te kort komt krijg je vanzelf regeldagen en nachten om je oren en als je daar aan toe geeft en je kindje voedt op verzoek is je productie altijd op peil!

Zelfs als je ziek bent geweest en je BV wat terug loopt gaat je kindje vanzelf meer vraag regelen.

Kijk ook eens op borstvoedingsforum.nl
 
Terug
Bovenaan